ثبت نام آئین معنوی اعتکاف در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت نام برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در استان تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۷۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: ثبت نام برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این استان، همزمان با اولین روز از ماه بافضیلت رجب از طریق پایگاه اینترنتی etekafchb.ir آغاز و تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.

حجت الاسلام رحمت اله اروجی افزود: مراسم اعتکاف امسال از سحرگاه روز شنبه 12 تا 14 اردیبهشت 1394 برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام معتکفین هر شهرستان در سامانه اینترنتی، به صورت مستقل مدیریت می شود، گفت: تعیین و دریافت میزان هزینه و مخارج مربوط به شرکت در این مراسم معنوی نیز برعهده ستاد اعتکاف مساجد است که در هر ستاد به صورت جداگانه مشخص و توسط خود افراد یا خیرین تأمین می شود.

حجت الاسلام اروجی اضافه کرد: این مبلغ در شهرکرد مرکز استان، برای هر نفر 350 هزار ریال تعیین شده که از طریق درگاه الکترونیکی در پایگاه اینترنتی مربوطه (etekafchb.ir) یا مراجعه حضوری به مساجد، قابل پرداخت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال 120 مسجد میزبان اعتکاف در سراسر این استان است، افزود: در شهرکرد، مرکز استان اعتکاف خواهران در مصلای امام خمینی (ره) و اعتکاف برادران در مسجد جامع برگزار می شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته علیرغم همزمانی سنت حسنه اعتکاف رجبیه با فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، بیش از 9 هزار نفر در این آیین معنوی در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند که پیش بینی می شود آمار شرکت کنندگان امسال در این آیین، بویژه دانش آموزان و دانشجویان به دلیل عدم تداخل با امتحانات، افزایش یابد.

حجت الاسلام اروجی، برپایی کارگاه آموزشی ثبت نام و جلسات مستمر توجیهی برای عوامل و ستادهای اعتکاف مساجد را از جمله اقدامات صورت گرفته برای حسن اجرای این آیین معنوی برشمرد و افزود: به منظور ایجاد هم افزایی و انسجام بیشتر، نشست هماهنگی خادمان اعتکاف شامل رئیس، مدیر فرهنگی و مدیر اجرایی ستادهای اعتکاف مساجد استان هم در روز پنج شنبه 10 اردیبهشت، ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان، سنت حسنه اعتکاف را یکی از مصادیق بارز و زمینه های ایجاد همدلی و همزبانی برشمرد و گفت: حضور معتکفین در مساجد، نقش بسزایی در تعالی معنوی و رشد فرهنگ دینی در جامعه و بویژه قشر جوان دارد.

ارسال نظرات