فابیوس:

تحویل اس ۳۰۰ به ایران بر نتایج مذاکرات هسته‌ای تأثیر می‌گذارد

وزیر خارجه فرانسه مدعی شده که تصمیم روسیه برای تحویل سامانه‌های دفاع موشکی به ایران می‌تواند بر نتایج رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ تأثیر بگذارد.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۸۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از "فایننشال تایمز، وزیر خارجه فرانسه به رغم اظهارات مقامات سایر کشورهای گروه 1+5 که در حال مذاکره هسته ای با ایران هستند روز یکشنبه مدعی شد تصمیم روسیه برای اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس ـ 300 بر روند پیگیری این گفت و گوها اثر گذار خواهد بود.

لوران فابیوس همچنین ادعا کرده که رفع ممنوعیت فروش این سامانه همزمان با تلاش کشورهای گروه 1+5 برای رسیدن به توافق جامع هسته ای با ایران پیامی غلط به این کشور خواهد فرستاد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: " توافق با ایران قرار است از منع گسترش سلاح های اتمی در منطقه جلوگیری کند اما باید در سطحی وسیع تر از تنش ها هم بکاهد. ما نباید این برداشت را ایجاد کنیم که برهه زمانی که داخل آن هستیم، به تجدید مسلح کردن (ایران) ختم می شود. این اقدام باعث ایجاد فضایی نامطلوب و جسور کردن مخالفان توافق می شود."

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که در روزهای گذشته مقامات کشورهای روسیه و آمریکا تصریح کرده اند اقدام روسیه برای تحویل این سامانه دفاع موشکی به ایران تأثیری بر وحدت گروه 1+5 در رایزنی های هسته ای نخواهد داشت.

ولادیمیر پوتین هفته گذشته از تصمیم روسیه برای لغو منع فروش این تجهیزات دفاعی به ایران خبر داده بود.

منبع: نسیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار