یک نماینده مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

بسیج همه ارگان ها برای اجرای قوانین عفاف و حجاب

کد خبر: ۸۵۱۱۹۳۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

میرهادی قره سید رومیانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: باید از دومنظر به موضوع غفاف و حجاب پرداخت یکی از منظرفرهنگی ودیگری از منظر اجرایی و نظارتی.

رومیانی ادامه داد: در منظر فرهنگی باید توجه داشت که در اجرای اسناد بالادستی نظام و محورهای اصلی که انقلاب اسلامی برای تعالی بشریت بر آنها پایه گذاری شده یکی از محورها به حفظ شأن زن و محور اصلی خانواده مربوط می شود که چتر حمایتی آن به عفاف و حجاب بر می گردد لذا قوانین مصوب شده نیازمند راهکارهای فرهنگی، تبلیغ اثرات مثبت در خصوص حفظ ارزش زن و خانواده می باشد.

وی افزود: امروز بحث اساسی دشمن برای از بین بردن انقلاب و جریان های آزادی خواه در دنیا به این سمت پیش رفته که کانون خانواده را که سنگر اصلی آن را مادر به عنوان یک زن تنظیم می کند از بین ببرند لذا در این راستا همه ارگان های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی باید بسیج شوند تا یک فرهنگسازی اساسی در کشور اتفاق بیافتد.

رومیانی در ادامه گفت: یک بال اساسی برای این فرهنگ سازی حوزه علمیه با نگاه جدید به مبانی دینی و فقهی و تبلیغ و فرستادن افرادی به عنوان سفیران هدایت است که در همین ایام تعطیلات سال جدید که پشت سر گذاشتیم شاهد حضور روحانی های جوان با ظاهر آراسته و زیبا با لبخند و خوشرویی و احترام در غرفه های متعدد در جاهای پرتردد مثل فرودگاه ها و ترمینال ها بودیم که نسبت به پاسخگویی احکام و مباحث دینی به مردم اقدام می کردند.

وی با تاکید بر دانشگاه به عنوان بال دوم این فرهنگ سازی تصریح کرد: دانشگاه باید اثرات سوء بد حجابی را به مردم تفهیم کند اینکه مادری با حجاب کامل است ولی فرزندش حجاب را برای خود زیبنده نمی داند شاید نشان دهنده خلأ فکری باشد در اینجا نقش آموزش و پرورش و اماکن تعلیمی و تربیتی مشخص می شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: بعد فرهنگی به عنوان پایه اول باید محکم باشد تا قدم های بعدی برای اجرا و نظارت راحت تر برداشته شود در جامعه اسلامی و با توجه به اجرای احکام اسلامی داشتن حجاب و عفاف لازمه حضور در زندگی اجتماعی است شما در ایران اسلامی نمی توانید به این بهانه که از اقلیت های دینی هستید حجاب را رعایت نکنید.

رومیانی در ادامه گفت: در حوزه عفاف و حجاب ما کمبود قانونی نداریم نقص در اجرا و عمل و نظارت است به نظر می رسد ابزار های کنترلی هنوز ورزید گی لازم برای اجرای قانون را پیدا نکرده اند و این همت همه دستگاه های اجرایی را می طلبد نه فقط نیروی انتظامی هرچند که نیروی انتظامی هم در سال های اخیر با تغییر شیوه ها و روش های اجرایی نسبت به بنیان گذاری حجاب و عفاف تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم آذر شهر در خاتمه اظهار داشت: پاشنه آشیل از بین رفتن اعتقادات دینی مردم ما جلوگیری از پرورش مادران خوب که تربیت دختران پاک و پاکیزه را برعهده دارند می باشد خانمها و بانوانی که فرزندانی را تربیت کنند که در مقابله با کفر و شرک ونفاق تاثیرگذار باشند فردی که از مادر خوب و کانون خانواده مناسب بهره نبرده باشد به طبع نه توانایی دفاع از خودش را دارد و نه می تواند از دین و وطن خودش دفاع کند.

ارسال نظرات