شکایت‌های متعدد از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به خاطر قانون بی‌طرفی اینترنت

همزمان با انتشار قوانین بی طرفی اینترنت از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا و اعلام اجرای آنها از 60 روز دیگر وکلای شش گروه و شرکت برای شکایت از آن وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۲۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری بسیج به نقل از سای تک، هدف از طرح این شکایات به چالش کشیدن کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای بازنگری در این قوانین است که به گرانتر شدن هزینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت می انجامد. علت این امر دریافت هزینه توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در نقاط دورافتاده و روستایی از شرکت های ISP است. این شرکت‌ها برای جبران چاره‌ای جز گران کردن اینترنت ندارند.

تاکنون دو شرکت سرویس دهنده اینترنت و چهار گروه تجاری به همین علت از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شکایت کرده‌اند. این شکایات مانعی جدی برای اعمال نظر این کمیسیون محسوب می‌شود که قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را بر اساس قانون ارتباطات مصوب سال 1934 آمریکا در حوزه خدمات عمومی محسوب کند.

در شکایات طرح شده علت تصمیم گیری مذکور عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، استدلال های غیرقابل پذیرش کمیسیون مذکور در این زمینه و همین طور نقض حقوق قانونی شرکت های ISP عنوان شده است. 

از جمله موسسات بزرگی که از کمیسیون فدرال آمریکا شکایت کرده اند می توان به Verizon، Comcast و AT&T اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار