خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اختلافات داخلی آمریکا نباید به متن توافق کشیده شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است اختلافات داخلی آمریکا به هیچ وجه نباید به متن توافق نهایی ایران و گروه 1+5 کشیده شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۶۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزارذی بسیج، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق با اشاره به تصویب طرح مداخله جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر روند مذاکرات گفت: اختلافات بین کنگره و دولت آمریکا معطوف به مباحث راهبردی است که آن راهبردها به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.

وی افزود: بدون شک آبشخور تصمیمات کنگره و کاخ سفید در روند مذاکرات از یک محل است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کنگره و دولت آمریکا در مبحث توافق ایران و گروه 1+5 دائما اختلال ایجاد کرده‌اند،افزود: تصویب طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از سوی یک سناتور جمهوریخواه و دموکرات یک نمونه بارز از اختلال کنگره و دولت آمریکا بر روند مذاکرات است.

جوکار با بیان اینکه مباحث داخلی آمریکا هیچ ارتباطی با مذاکرات ما با 1+5 ندارد،تصریح کرد: اگر دولت آمریکا نماینده کشور آمریکاست و در توافق نامه مشروعیت دارد، باید در مذاکرات شرکت کند وگرنه حضور این کشور در صورت عدم تصمیم‌گیری، لازم نیست و بهتر است کسی که می‌تواند تصمیم بگیرد در این مذاکرات شرکت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه روند فعلی تصمیمات آمریکا در مذاکرات به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست،متذکر شد: ایران بلافاصله پس از امضای توافق، آنچه که بر سر آن توافق شده را از یک روز پس از توافق مطالبه خواهد کرد و این توافق باید اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای مشروط توافق از سوی غرب و آمریکا تبعات منفی خواهد داشت. تأکید کرد:‌ اینکه توافق مشروط اجرایی شود بدون شک در روند برهم زدن توافق حرکت کردن است و اصلا قابل قبول نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بد عهدی آمریکا گفت:‌ ما به هیچ وجه با مباحث داخلی آمریکا کاری نداشته و مباحث داخلی آمریکا به خود آمریکا مربوط می‌شود، آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای توافق است که بدون شک مشروط کردن و زمانبر کردن آن تبعات جدی و پیچیده‌تری خواهد داشت.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه اختلاف کنگره و کاخ سفید در رابطه با مذاکرات نباید به متن توافق نهایی و گروه 1+5 کشیده شود.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، کنگره
نظر شما

نام:

ایمیل:

* نظر:


ارسال نظرات
پر بیننده ها