خبرهای داغ:

هشدار آیت الله نوری همدانی به نسبت دادن برخی مطالب به امام

آیت الله نوری همدانی به انتساب برخی مطالب نادرست به حضرت امام خمینی(ره) واکنش نشان داد و تاکید کرد که دیدگاه های حضرت امام را باید با مطالعه فرمایشات و وصیت نامه ایشان بدست آورد.
کد خبر: ۸۵۱۱۴۰۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار مسؤولان برگزاری اعتکاف سراسر کشور به نسبت دادن برخی مطالب به حضرت امام(ره) واکنش نشان داد.

وی با تأکید بر این که باید موضع گیری ها، سخنان و وصیت نامه امام(ره) را از منابع اصلی مطالعه کرد، اظهار داشت: نباید این مطالب دست نا اهلان بیفتد بلکه باید دست کسانی باشد که قدر این انقلاب را می دانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در صحنه اعتکاف بیشتر کسانی که شرکت می کنند جوانان متدین هستند، گفت: اعتکاف فرصت بسیار مهمی است که باید از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اسلام برای نیروی جوان اهمیت خاصی قائل است؛ پیامبر(ص) می فرماید توصیه می کنم نسبت به جوانان نظر مساعد داشته باشید زیرا دل های رقیق تری دارند و حرف حق را زودتر می پذیرند، خداوند هنگامی که مرا برانگیخت جوانان با من همکاری کردند اما پیران مخالفت کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که رسول خدا(ص) سعی می کرد کارها را به جوانان بسپارد و از ظرفیت آنان استفاده کند، بیان داشت: وقتی رسول خدا پیامبر(ص)مکه را فتح کرد فرمانداری آن را به دست جوانی به نام سپرد؛ ایشان در بستر احتضار لشکری را برای حمله به روم فرستاد و بر همراهی با جیش اسامه تأکید فرمودند؛ اسامه هم جوان بود این امر مخالفت برخی افراد را برانگیخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: سعی کنید وصیت نامه ها و آثار جوانانی که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و خون دادند را به دست نسل امروز برسانید تا از آنها الگوبرداری کنند؛ توجه به جوان ها بسیار لازم است آنها قدرت هایی هستند که می توان از ظرفیت آنها در همه عرصه ها استفاده کرد.

وی با بیان این که دنیای امروز با خلاء معنویت مواجه است، گفت: پیامبر(ص) برای این که در زندگی مردم راهنما و منبعی باشد و بر اساس آن حرکت کنند، کتاب های آسمانی و ائمه اطهار(ع) را معرفی کردند؛ دین و اخلاقی مانند اسلام در دنیا حاکم نیست به همین دلیل دنیا چنین وضعیتی دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز شناختن کامل دین با همه ابعاد و شناساندن آن وظیفه بسیار مهمی است، ابراز داشت: اسلام می گوید با ظالم باید مبارزه کنید؛ همه مسلمانان برای نجاتمستضعفان و محرومانوظیفه دارند و بایددر برابر ظالمان و مستکبران قیام کنند؛ ما باید این اسلام را به دنیا بشناسانیم.

این مرجع تقلید خطاب به کسانی که مدیرت اعتکاف را دارند گفت: نباید برای افرادی که در این مراسم معنوی شرکت می کنند برنامه های متراکم گذاشت؛ جوانان می خواهند چند روزی را با خدای خویش خلوت کنند و توجه داشته باشند؛ نباید تمام وقت افراد را بگیرید، بگذارید آنها فرصتی برای خلوت و دعا داشته باشند؛ اعتکاف فرصت بسیار مهمی است که باید از آن استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها