رییس جمهور در جمع مردم رشت؛

تجاوزگران به کشور یمن دیروز با دلار و امروز با بمب معامله می‌کنند

رییس جمهور در جمع مردم رشت با اشاره به سیاست‌های غلط برخی از کشورهای عربی گفت: چرا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزد و زیربناهای یک کشور را از بین می‌برید و چرا زنان و کودکان را از بین می‌برند؟ دیروز با دلار و امروز با بمب معامله می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۹۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار با مردم در ورزشگاه عضدی رشت، مهمان‌نوازی را شاخصه اصلی مردم گیلان دانست و اظهار کرد: از مسیر فرودگاه تا استادیوم شاهد اظهار لطف و محبت مردم بودیم و بیش از پیش به ما ثابت شد که گیلانیان، مردمان بزرگی هستند و ما امروز و فردا میهمان بهترین میزبانان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال آغاز و پایانش به نام مطهر حضرت زهرا(س) مزین شده است، افزود: این بانوی بزرگ همواره در سختی‌ها و مشکلات لطف‌شان شامل حال ما شده است، امسال، سال دخت عزیز پیامبر(ص) و سال رحمت است.

روحانی با بیان اینکه امسال، سال وحدت، همدلی و اعتماد روزافزون میان ملت و دولت است، تصریح کرد: امسال، سالی است که دولت با همه توان برای ملت بزرگ ایران تلاش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت شاد باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در سال وحدت و همدلی باید از منافع فردی، حزبی و جناحی بگذریم، ادامه داد: باید منافع مردم و عزت ملی اولویت ما قرار گیرد.

وی گیلان را سرزمین بزرگترین قهرمانان، دلاوران، علما، مراجع، ریاضیدانان و دانشمندان عنوان و بیان کرد: سرسبزی گیلان تنها در کوه و جنگل و طبیعتش خلاصه نمی‌شود بلکه دل مردم دریادل گیلانی همواره سبز و امیدوار است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما امسال با وحدت، اتحاد و همدلی راه توسعه کشور را پیش خواهیم برد، گفت: امروز همه قدرت‌های بزرگ دنیا حتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست و به این اعتراف کرده‌اند که ماهیت نظام مردم سالار دینی ایران قابل تغییر نیست.

وی اظهار کرد: در این مذاکرات 16 ماهه دنیا به این واقعیت اعتراف کرد که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت قله‌های توسعه علم و دانش و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود و ما در مذاکرات با حمایت شما مردم قدم به قدم جلو خواهیم رفت تا به نقظه توافق عزتمندانه برای ایران دست یابیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی شما ملت ایران در برابر تحریم‌ها افتخار ماست، گفت: یکی از دستاوردهای مذاکرات ایران با قدرت‌های جهان این است که ملت ایران نیز با وجود تنوع در فکر و سلیقه در مقابل منافع ملی و توافق سرنوشت‌ساز برای ملت همه متحد و منسجم خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اتحاد ملت ایران با وجود تفاوت فکری در واقع آری به توافق عزتمندانه، اعتدال و میانه‌روی و پایان دوران افراط‌گرایی است، بیان کرد: همه ما با اتحاد و یکپارچگی به جای تقابل راه تعامل سازنده را با دنیا برگزیدیم و تردید نداشته باشید که در این مسیر ملت قهرمان ایرن موفق و پیروز خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه دولت و ملت به اصول خود پایبند است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید دولت انعطاف‌پذیر است که رهبری معظم انقلاب نیز از آن به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه دولت در طول بیست ماه گذشته با لطف خداوند و با توجهات ولی‌عصر(عج) به بخشی اعظمی از قول‌هایی که به مردم داده است عمل کرده گفت: یکی از مهمترین قول‌های دولت کاهش نرخ تورم است که اکنون تحقق یافته و کشور را از رکود خارج می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال 94، سال رونق اقتصادی خواهد بود گفت: اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت در سایه رونق اقتصادی است و دولت در این زمینه تلاش خواهد نمود.

رییس‌جمهور با مقایسه بودجه عمرانی در سال 91، 92 و 93 گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت به نصف اما مسیر توسعه کشور به خوبی رو به جلو بوده است به گونه‌ای که بودجه‌های عمرانی به ترتیب 11، 22 و 32 هزار میلیارد تومان بوده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد به دنبال رفع موانع سرمایه‌گذاری و رونق تولید و جذب سرمایه هستیم گفت: افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی در دولت یازدهم است.

وی با اشاره به حمایت مردم ایران از ملت‌های ستمدیده گفت: در تعامل با کشورها و احترام به آنها نباید با بمب و کشتار ورود کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های غلط برخی از کشورهای عربی گفت: چرا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزد و زیربناهای یک کشور را از بین می‌برید و چرا زنان و کودکان را از بین می‌برند؟ دیروز با دلار و امروز با بمب معامله می‌کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه راه منطقه، راه احترام به مردم و حقوقشان است یادآور شد: نگاه ملت ایران را به خوبی بشنوید زیرا به نفع شماست، ما از مظلومین عالم دفاع خواهیم کرد و در برابر ظلم ملت‌های ستمدیده همواره ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدف حمایت از ملت‌های ستم‌دیده سلطه ایران، تشیع، تسنن بر منطقه نیست گفت: بلکه هدفمان آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند، برای ما ترک، بلوچ و... تفاوتی ندارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه 18 پروژه مهم طی سال‌های 94 و 95 در استان به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: این پروژه‌ها با اعتباری 795 میلیارد تومان بهره‌برداری خواهند شد.

دکتر روحانی یادآور شد: اولین طرحی که برای تخصیص آن تلاش خواهیم کرد تا سال 95، راه‌آهن قزوین - رشت خواهد بود، همه اعتباراتی که برای اتمام این پروژه نیاز است تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال 95 قطار از تهران به رشت خواهد رسید گفت: راه آهن رشت به استارا یکی دیگر از طرح های مهم دولت در سفر به گیلان است و همچنین راه آهن رشت به انزلی عملیاتی خواهد شد.

رییس‌جمهور قدم دوم دولت در سفر به گیلان را اتمام پروژه 11 کیلومتر باقی مانده قزوین به رشت عنوان کرد و گفت: انشاءالله تا پایان دولت یازدهم این پروژه اجرایی می‌شود که نیاز به اعتبار900 میلیارد تومانی است.

دکتر روحانی تکمیل و عملیاتی سدها را از دیگر برنامه‌های دولت به استان دانست و گفت: 11 سد لاستیکی در گیلان احداث خواهد شد، چندین سد را شروع خواهیم کرد و از جمله بخشی در سال 94 و بخشی در 95 اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی گفت: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی بخشی اجرایی شده است و در هر سال این کار انجام می‌شود از سال 95 تا 5 سال آینده طبق برنامه هر سالی 10 هزار هکتار یکپارچه‌سازی می‌شود.

دکتر روحانی اتمام برخی پروژه‌های نیمه تمام، احداث بیمارستان 400 تختخوابی در رشت، حل مشکلات زیست محیطی و تالاب انزلی را از دیگر برنامه‌های دولت در گیلان دانست.

رئیس‌جمهور موفقیت مذاکرات 5+1 را نمایش انسجام و همدلی عنوان کرد و ادامه داد: ما در ادامه نیز خواهان توافق عزتمندانه هستیم و در این مسیر قدم‌های لازم را گذاشته‌ایم، آنان نیز باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم ملت ایران را برگزینند.

دکتر روحانی با بیان اینکه طرف صحبت ما در مذاکرات صدای آمریکا و مجلس نمایندگان آنان نیست، گفت: طرف صحبت ما مجموعه 5+1 است، مذاکره‌کنندگان ما در هفته آینده ادامه مذاکرات را پیگیری خواهند کرد، بحث اصلی ما مسئله توقف تحریم‌ها خواهد بود، همه دنیا باید بدانند که در این توافق اگر پایان تحریم‌ها نباشد توافقی نخواهد بود.

ارسال نظرات