واردات 7000 میلیارد تومانی خودرو در اوج تحریم ها

احمد علی مقیمی گفت: در سال 93 که سال اقتصاد مقاومتی نام داشت و کشور با اوج تحریم ها مواجه بود، قریب به 7000 میلیارد تومان یعنی به میزان یک سوم بودجه عمرانی کشور را فقط خودرو وارد کردیم.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۰۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

احمد علی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه دولت اراده ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد گفت: نگاه بخش اعظم دولت به بیرون دوخته شده، عطش واردات بسیار زیاد و اعتماد و نگاه به درون بسیار کم است، این موارد موجب شده  اقتصاد مقاومتی تا به امروز اجرایی نشود.

وی ادامه داد: این نگاه باید تصحیح و به سمت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات از بن بست اقتصاد و مقابله جدی با تحریم هاست حرکت کنیم، در این مسیر به اراده، شجاعت، نگاه عمیق، التزام عملی و اعتقاد قلبی نیازمندیم که در حال حاضر بسیار کمرنگ است و اگر به همین روند ادامه دهیم در روزهای نه چندان دور باید شاهد تعطیلی کارخانجات کشور باشیم.

مقیمی با ابراز تاسف از واردات بی رویه تصریح کرد: در سال 93 که سال اقتصاد مقاومتی نام داشت و کشور با اوج تحریم ها مواجه بود، قریب به 7000 میلیارد تومان یعنی به میزان یک سوم بودجه عمرانی کشور را فقط خودرو وارد کردیم، حالا کالاهای وارداتی دیگر بماند.

این عضو کمیسیون عمران در شرح فعالیت های کمیسیون خود در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کمیسیون عمران در حوزه مسکن و راه وشهرسازی نگاه به درون داشته و در جهت استفاده درست از ذخایر درونی مانند معادن با رفع کردن موانع قانونی تلاش نموده، همچنین سعی شده است با کم کردن موانع کسب و کار، رونق به این حوزه بازگردد، کمیسیون عمران با تقویت زیرساخت ها مخصوصا در حوزه ریلی و نگاه به کارخانجات داخل سعی کرده تولیدکنندگان واگن های قطار را تقویت نماید ولی واقعیت این است که کمیسیون به تنهایی کارساز نیست ما قانونگذار هستیم و در حال حاضر قوانین خوبی مانند اصل 44 و حمایت از کسب و کار در دست است، قوانین مربوط به رفع موانع تولید را تصویب کردیم تا مانعی برای تولید در داخل وجود نداشته باشد ولی این اراده دولت است که باید به اجرای این قوانین التزام داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا با بیان اینکه نتوانستیم اقتصادمقاومتی را به درستی برای مردم  تعریف کنیم عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی رابه گونه ای مطرح کردیم که مردم تصور می کنند با یک  ریاضت اقتصادی رو به رو هستند در صورتی که اصلا این طور نیست.

مقیمی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی کار را به دست مردم بسپاریم تا اعتقاد و انگیزه درونی که در استعدادهای فراوانی نهفته است آشکار شود، اینکه با اعتماد به داشته های خودمان و احیای معادن و ذخایر درونی، استفاده از ظرفیت های داخلی کشور را بالا ببریم. حقیقتا اقتصاد مقاومتی بسیار بالنده و زنده است، در دنیا تمام کشورهایی که به یک اقتصاد مطلوب دست یافته اند، همین سندی که ما در دستور کار قرار داده ایم را به طریقی دیگر به کار برده و موفق شده اند ما هم ناگزیریم که با نگاه به درون از تک محصولی نفت خارج شویم.

وی در خاتمه افزود: ما توانستیم کشور را با وجود این تحریم های ظالمانه اداره کنیم البته شکی نیست که خیلی بهتر از این هم می توانستیم عمل کنیم.

ارسال نظرات