فیاض بخش در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

مسئولین در مورد وضعیت حجاب در دانشگاه ها پاسخگو باشند

فیاض بخش گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوبی در زمینه عفاف و حجاب داشته است ولی دستگاه هایی که این مصوبات را اجرایی نکرده اند باید در برابر کدام نهاد پاسخگو باشند؟
کد خبر: ۸۵۰۹۱۷۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

نفیسه فیاض بخش استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب بسیج گفت: بدحجابی دلایل مختلفی در جامعه ما دارد ولی مهمترین دلیلش عدم وجود نهادی است که سیاست گذاری واحد داشته باشد نهادی که تمام دستگاه های فرهنگی زیر نظر آن نهاد به هم مرتبط شوند و همه خود را موظف به رعایت مصوبات مربوطه بدانند.

وی ادامه داد: علت عدم پاسخگویی دستگاه ها و اجرایی نشدن طرح عفاف و حجاب چیست؟ هیچ مسوولی خود را موظف به پاسخگویی در این زمینه نمی داند حتی شورای اسلامی شدن دانشگاه ها هم کاری از پیش نبرد مصوبات شورای عالی انقلاب در زمینه عفاف و حجاب زیاد است اما متاسفانه رؤسای دانشگاه ها خود را موظف به پاسخگویی نمی دانند.

فیاض بخش با اسفبار خواندن وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه ها افزود: وزارت آموزش عالی باید از رؤسای دانشگاه ها سوال کند که چرا در این زمینه کاری نکرده اند بسیاری از جوانان ما وقتی وارد دانشگاه می شوند با وضعیت نابسامانی مواجه می شوند چرا دانشگاه ها نمی توانند کنترل کنند و روحیه دینی جوانان ما را تضعیف می کنند؟ همه اینها بر می گردد به اینکه مدیران دانشگاه ها پاسخگو نیستند و مطابق نظر و سلیقه خودشان عمل می کنند.

این استاد دانشگاه در خاتمه با اشاره به تهاجم شدید فرهنگی و فضای ناسالم شبکه های ماهواره ای و اجتماعی اظهار داشت: پاتک ما باید خیلی قوی تر باشد اما متاسفانه ما موضع انفعالی و ضعیفی در این حوزه داریم اگر قوانین عفاف و حجاب هم مثل سایر قوانین جدی گرفته شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد.


ارسال نظرات