یک نماینده مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

پاس کاری دستگاهها در اجرای قوانین عفاف و حجاب

برای اجرای مصوبات حوزه فرهنگی چه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و چه دیگر سیاست هایی که نوشته می شود بیشتر سازمان ها منتظر عملکرد دیگری هستند و متاسفانه این تداخل وظایف اثرگذاری یک موضوع و قانون را کمرنگ و بعضا خنثی می کند.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۵۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب خبرگزاری بسیج گفت: یکی از معضلات جدی حوزه های فرهنگی از جمله عفاف و حجاب مسئله تعدد دستگاه ها و تداخل وظایف می باشد.

جلیلی ادامه داد: برای اجرای مصوبات حوزه فرهنگی چه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و چه دیگر سیاست هایی که نوشته می شود بیشتر سازمان ها منتظر عملکرد دیگری هستند و متاسفانه این تداخل وظایف اثرگذاری یک موضوع و قانون را کمرنگ و بعضا خنثی می کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 94 افزود: باید در مورد ظایف تعیین تکلیف شود در حوزه فرهنگی سیاست هایی که نوشته می شود از یک منشاء باشد وپاسخگویی را هم از همین منشاء دنبال کنند در غیر این صورت نتیجه ای نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به شعار سال مبنی برهمدلی و همزبانی دولت و ملت تصریح کرد: ملت انتخابشان در این حوزه با توجه به شناختی که از فرهنگ دارند مشخص است اما دولت باید برای نیازها و هنجارهای اجتماعی برنامه ریزی کند.

نماینده مردم مسجد سلیمان با تاکید بر اهمیت بحث نظارت در حوزه اجرای قوانین عفاف و حجاب اظهار کرد: ما بحث نظارت مسئولین در این حوزه را خیلی مهم می دانیم کسی که مجری هست یک سری از وظایف نظارت را بر عهده دارد و کسی که مصوب کننده قانون است بخشی از نظارت را عهده دار است و جامعه هدف هم بخشی از نظارت است.


ارسال نظرات