نقش اساسی بسیج در پیشرفت اقتصادی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: بسیج در ساختار اقتصادی و فرهنگی کشور نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد بنابراین مطمئنا شناختی کامل از پتانسیل های بسیج می تواند حرکت کشور را قدرتمندتر کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۵۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی بسیج فعالیت های خود را در کارهای علمی و سازندگی آغاز کرد گفت: در حال حاضر و بعد از مرحله سازندگی، بسیج در ساختار اقتصادی و فرهنگی کشور نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد بنابراین مطمئنا شناختی کامل از پتانسیل های بسیج می تواند حرکت کشور را قدرتمندتر کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی از پتانسیل بسیج در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی استفاده نکند، عدم شناخت خود را نسبت به بسیج اثبات کرده است. در گذشته شاهد بودیم که دو تن از رؤسای جمهور بر اساس نیازهای خود از بسیج استفاده کردند ولی واقعیت امر این است که پتانسیل های بسیج بسیار بالاتر از این میزان است.
صرامی افزود: به این لحاظ که بدنه و پیکره بسیج کم توقع است می توان شرایطی را فراهم کرد تا در سازمان ها، نهادها و در بسیج عمومی اصناف از پتانسیل بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

نماینده مردم خمینی شهر مهم ترین عامل در ترویج تجمل گرایی در کشور را رسانه ملی دانست و اظهار کرد: این موضوع باید آسیب شناسی شود و با انجام اقدامات لازم مانع از القای فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی به جامعه شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون مدونی برای نظارت بر عملکرد بانک ها وجود ندارد خاطر نشان کرد: متاسفانه از این خلأ قانونی سوء استفاده های زیادی می شود. وی ادامه داد: دولت و مخصوصا مجلس مصمم است تادر نظام پولی و بانکی این خلأ قانونی را رفع کند و یک نظام پاسخگو در بانک ها ایجاد کند تا بساط خودنظارتی جمع شود، تنها در این صورت است که می توانیم بر سود و زیان های بانکی، تسهیلاتی که ارائه می شود و همچنین درصد بهره سپرده گذاری و تسهیلات، نظارت کرده و به عموم مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

ارسال نظرات