حمید رضا
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور:
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از چاپ و انتشار کتاب "اطلس حماسی استان ایلام" مختص یادمان های عملیاتی این استان در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۹۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در جریان بازدید از یادمان شرهانی دهلران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: راهیان نور به عنوان یکی از محورهای فرهنگی با عظمت و اثرگذار در فرهنگ عمومی جامعه است و یکی از وظایف ما نشر معارف شهدا و ستم‌هایی است که در هشت سال جنگ بر ملت ما تحمیل شد.

وی افزود: 9 مرکز اسکان متمرکز در استان های غربی(ایلام، کرمانشاه، کردستان،خوزستان و آذربایجان غربی) و استان های جنوبی(خوزستان، بوشهر و هرمزگان) وجود دارد که به بازخوانی و بازسازی وقایع و حوادث دوران دفاع مقدس در قالب نمایش های رزمی توسط هنروران مردم منطقه پرداخته می شود.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: اجرای نمایش های رزمی در محل یادمان ها به دلیل درک کاروان های راهیان نور از اینکه بدانند در چه مکانی حضور دارند و چه اتفاقات و حوادثی در این مکان ها اتفاق افتاده است، اجرا می شود.

وی گفت: در سال جدید کتاب شناسنامه یادمان ها در راستای معرفی و شناسایی یادمان ها که مورد عنایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفری که به مناطق عملیاتی راهیان نور داشتند، قرار گرفته است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطر نشان کرد: در این کتاب(شناسنامه یادمان های کشور) مسیرها و نقاط حماسی که مورد دسترسی مردم می باشد، تحت عنوان 22 کتاب در حوزه مهندسی جنگ و جهاد که یکی از این کتاب ها مختص یادمان های عملیاتی استان ایلام با نام "اطلس حماسی ایلام" به فضل الهی در اختیار مردم و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: رویکرد ستاد مرکزی راهیان نور کشور گویا سازی و فرهنگ سازی در محل یادمان های عملیاتی کشور توسط خادمین و مسئولین یادمان ها می باشد.

سرهنگ ادیبی عنوان کرد: رسالت اصلی ستاد مرکزی راهیان نور کشور بازگویی و بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس برای مردم است که در این راستا بحث روایت گری در محل یادمان ها را در دستور کار داریم تا کاروان هایی راهیان نور با قلبی آکنده از مهر و محبت به شهدا و با افزایش بصیرت خود به دیار خود برگردند.

ارسال نظرات