حمید رضا
تا پایان سال 94 صورت خواهد گرفت؛
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: تا پایان سال 94 یادمان شهدای شرهانی به دلیل قرار گرفتن در خط حائل بین مرز ایران و عراق به عقب منتقل شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۹۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; سرهنگ پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در یادمان شرهانی اظهار کرد: راهیان نور به عنوان محور اصلی موضوعات فرهنگی ارزشی در کشور جایگاه سیار ارزشمندی در بین مردم پیدا کرده است.

وی افزود: فلسفه کاروان های راهیان نور در حقیقت سوق دادن مردم به سمت جستجوی آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده و همچنین شناخت حوادث، وقایع و شخصیت بزرگ رزمندگان می باشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: 50 یادمان عملیاتی در 7 استان کشور وجود دارد که این یادمان ها در استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان همواره مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در هر کدام از این مناطق مبانی و معارف خاص دفاع مقدس را درونش دنبال می کنیم که خلیج فارس با محوریت مسئله استکبار ستیزی و درگیری مستقیم با آمریکا در دوران دفاع مقدس و حضور پشتیبانی میدانی آمریکا از رژیم بعثی صدام در آن دوران بود که در خلیج فارس این مفاهیم با مردم ما درحقیقت مرور می شود.

سرهنگ ادیبی خاطر نشان کرد: امروز به فضل الهی و به برکت خون شهدا و رهنمود های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منشا تحول و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و آزادی خواه دنیا شده است.

وی عنوان کرد: 2 یادمان شرهانی و قلاویزان در استان ایلام با دارا بودن طبیعت بکر و زیبای دفاع مقدسی در طول سال و در ایام مختلف مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار میگیرند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به تغییرات زیرساختی یادمان شرهانی تصریح کرد: طی جلسه ای که با حضور سردار فضلی و سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمونین(ع)ایلام و سایر مسئولین کشوری برگزار شد مقرر گردید یادمان شهدای شرهانی به دلیل قرار گرفتن در خط حائل بین مرز ایران و عراق به عقب منتقل شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص عملیات زیرساختی مکان جدید یادمان شرهانی در حال اجرا شدن می شود و تا پایان سال 94 شاهد به بهره برداری رسیدن این مکان جدید خواهیم بود.

سرهنگ ادیبی عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل زیرساخت های یادمان شرهانی امکان ارائه خدمات مطلوب در بحث اسکان کاروان ها و همچنین گسترش زیرساخت ها و جاذبه های فرهنگی برای هموطنان علاقمند به فرهنگ جبهه و شهادت فراهم شود.
ارسال نظرات