مینو اصلانی در گفتگو با بسیج عنوان کرد؛

نبود عزم ملی در زمینه گسترش راهیان نور

کد خبر: ۸۵۰۷۳۴۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

مینو اصلانی مسوول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه وظیفه ذاتی بسیج نشر ارزش های دفاع مقدس است گفت: ستاد راهیان نور در طول سال فعال است تا بتواند در زمان های مقرر به ویژه در پایان و اوایل هر سال با توجه به گستردگی حضور مردم در اردوهای راهیان نور زمینه لازم را برای برگزاری بهتر فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تلاش های بسیج در زمینه راهیان نور در سه عرصه ایجاد زیرساخت ها برای حضور مردم، تربیت راویان و ارائه محتوای فرهنگی در زیارتگاه ها عنوان کرد و افزود: در واقع بسیج در طول سال تلاش می کند  با فراهم آوردن این موارد، شرایط بهتری را برای حضور زائرین فراهم کند.

اصلانی ضمن اشاره به تربیت راویان  برای سفرهای راهیان نور تصریح کرد: تلاش شده هر اتوبوس حداقل دارای یک راوی و یک طلبه باشد تا طلاب در طول مسیر به شبهات جوانان پاسخ دهند و راویان رشادت ها و ایثار گری های رزمندگان را به نسل جدید منتقل کنند.

مسوول بسیج جامعه زنان نبود یک عزم ملی در زمینه گسترش راهیان نور را معضل مهمی دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها از جمله دولت و وزارتخانه های مختلف باید با تمام توان وارد میدان شوند، کاری که تا به امروز صورت نگرفته است و این امر باعث ایجاد خلأ در برنامه ریزی های مرتبط با راهیان نور می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارهای آماده سازی زیرساخت ها از توان بسیج خارج است افزود: وزارتخانه های مختلف باید برای تجهیز و آماده سازی زیارتگاه ها، خوابگاه ها و مهمانسراها اقداماتی جدی انجام دهند، وزارتخانه هایی که وظیفه کار فرهنگی دارند نیز باید وارد عمل شده و همکاری های لازم را انجام دهند، همین طور باید در اعزام داش آموزان و دانشجویان اقدامات لازم صورت گیرد.

اصلانی در خاتمه اضافه کرد: علیرغم تمام کاستی ها، اقشار مختلف مردم عاشقانه در این اردوها شرکت کرده، ایثارگری های رزمندگان و شهدا در این مراکز را مرور می کنند و برای ادامه مسیر زندگی خویش توشه ای ارزشمند از سرزمین های نور برداشته و با روحیه ای جهادی و انقلابی به شهرهای خود باز می گردند.  

ارسال نظرات