خبرگزاری بسیج: گروه جهادی شهید رجایی اعزامی از استان تهران، ساخت یک واحد مسجد در روستای بنهکان از توابع بخش سندرک را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۵۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این مسجد در فضایی به مساحت 250 متر مربع در مرکز روستا به همت اعضای گروه های جهادی متشکل از دانشجویان و سایر اقشار ساخته می شود که مصالح و لوازم مورد نیاز آن با کمک سپاه پاسداران استان هرمزگان تامین خواهد شد.

 در عملیات ساخت این مسجد تعدادی از جوانان و نوجوانان روستا نیز با عشق و علاقه زیاد همگام با گروه های جهادی در سرعت بخشیدن به ساخت این فضای مذهبی کمک می کردند که نشان از عشق و علاقه آنها به هر چه سریع تر ساخته شدن این مسجد برای برگزاری مراسم و آیین های عبادی و معنوی داشت. حتی کودکان خردسال سنگ های پی بنا را که هم وزن آنها بود به سختی در بغل می گرفتند و به محل ساخت مسجد حمل می کردند.

عباس کرمی عضو شورای روستای بنهکان و عضو شورای بخش سندرک گفت: این روستا دارای دو مسجد است که یکی از این مساجد به مساحت 80 متر مربع در بخش پایین روستا قرار دارد و یک مسجد متوسط هم که از اولی کمی بزرگتر است در زمانی که روستا 40 خانوار داشت توسط فردی خیر ساخته شد و اکنون با توجه به کثرت و پراکندگی جمعیت روستا مقرر شد یک مسجد بزرگ در مرکز ده ساخته شود.

 کرمی افزود: مصالح شن و ماسه و سنگ شکن برای ساخت این مسجد از روستای کریان و سیمان مورد نیاز از بندر خمیر و میل گرد از شهر میناب خریداری شده است و با توجه به بعد مسافت، بابت هر کیسه سیمان 1500 تومان کرایه حمل پرداخت می شود که برای کاهش هزینه تمام شده 480 پاکت سیمان بطور یکجا خریداری کرده ایم.

عضو شورای روستای بنهکان با اشاره به اینکه چندین روستای چردک، لور، پرازان، پون، بنهکان و... با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند، گفت: بزرگ ترین مشکل اهالی این روستا نبود آب آشامیدنی سالم و مناسب است. وی افزود: قرار بوده یک منبع آب در روستای سمیسلی نصب شود و از این منبع به روستای بنهکان انشعاب آب توزیع شود که به دلیل نبود 200متر لوله، طرح نیمه کاره ماند.

وی افزود: ساکنان این روستا یک روز در میان آب دارند. یک روز آب سهم روستای لور است و یک روز سهم روستای بنهکان که آن هم تا ظهر بیشتر آب نداریم. با توجه به محدودیت زمان جریان آب در شبکه، در یک خانواده 7-8 نفری 2-3 نفر بیشتر در روز نمی توانند از حمام استفاده می کنند و بقیه باید در نوبت بمانند و روزهای بعد به حمام بروند. در فصل تابستان مشکلات به اوج خود می رسد و مردم برای استحمام باید به چشمه ای که در سه کیلومتری روستا قرار دارد بروند و در کنار این چشمه با دیگ و حلب آب گرم کرده و استحمام کنند.  

وی اضافه کرد: لوله کشی این روستا مربوط به سال 63 و زمانی که 40 خانوار در آن زندگی می کردند بوده است. انشعاب اصلی زیر مسیر آسفالت قرار گرفته و بخش عمده ای از آن فرسوده است و در صورت ترمیم باید بخشی از آسفالت تخریب شود.

ارسال نظرات