خبرهای داغ:
مسئول گروه سازندگی موسی صدر:

قصد داریم اردوهای سازندگی را در سایر کشورها نیز برقرار نماییم

مسئول گروه سازندگی موسی صدر بیان کرد: قصد داریم اردوهای سازندگی را در سایر کشورها نیز برقرار نماییم.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۹۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل علیخانی مسئول گروه سازندگی موسی صدر قم که با گروهی از طلاب خارجی در یکی از روستاهای شرقی خوزستان به سازندگی مشغول هستند عنوان کرد: سال‌های متمادی است که در اردوهای جهادی، به همراه طلاب از کشورهای مختلف در این منطقه به فعالیت های عمرانی و فرهنگی مبادرت می ورزیم.

علیخانی ادامه داد: سال جاری پنجمین سال متمادی است که به این منطقه اعزام می شویم که در سال‌های پیش فقط طلاب خارجی در اردو حضور داشتند لیکن در سال جاری 6 نفر از طلاب ایرانی نیز در این گروه حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: عمده فعالیت‌های ما در زمینه های فرهنگی و عمرانی می باشد به صورتی که در روشنای روز به فعالیت های عمرانی مشغولیم و شب ها فعالیت های فرهنگی و اخلاقی را دنبال می‌کنیم و به علاوه گروه خواهران نیز صرفا مباحث اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی را دنبال می نمایند.

مسئول گروه سازندگی موسی صدر فعالیت اصلی عمرانی این گروه در سال جاری را تکمیل مسجد برای روستا عنوان و ادامه داد: به یاری خداوند در انتهای اردوی امسال دیوار چینی مسجد محل به اتمام رسیده و به علاوه مکان هایی از مسجد که نیاز به بازسازی دارد را نیز تکمیل می نماییم.

وی افزود: در زمینه فعالیت های فرهنگی، طلاب خارجی که قبلا مسلمان نبوده اند از دلایل تشرف خود به دین اسلام با مردم سخن می گویند و همچنین از وضعیت کشورهای غربی از لحاظ مباحث اخلاقی و کم و کاستی های غرب در زمینه فرهنگ اطلاع رسانی می کنند.

وی در خاتمه با اشاره به ماهیت اسلام و اخلاق مداری در این دین الهی به عنوان اصل اساسی خاطر نشان کرد: دین اسلام از راه قلب ها نفوذ پیدا می کند و از همین رو قصد داریم روحیه خدمت به خلق و بالاخص مستضعفین را به کشورها و ملل دیگر نیز انتقال داده و ان شاء الله شاهد برقراری چنین اردوهایی در سایر کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها