سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه تاکید کرد:

رعایت شعائر مذهبی در نوروز باستانی و ایام سوگواری فاطمیه

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: حضور اراد‌تمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مراسم سوگواری ایام فاطمیه نشان‌دهنده حفظ شعائر دینی و مذهبی است.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۷۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸

حجت‌الاسلام عباس صباحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد: ولایت‌محوری یکی از شاخصههای ارزشمند یک جامعه ولایی است که اگر در متن جامعهای جاری و ساری باشد، میتوان آن جامعه را یک جامعه شیعی نامید.

 وی با اشاره به لزوم پیروی از دستورات دین مبین اسلام، گفت: امروز بسیاری از جوامع اسلامی که مکتب تشیع در آنها رسمی است، تنها محب اهل‌بیت (ع) هستند، و از اجرای کامل دستورات اسلامی در آنها خبری نیست.

این کارشناس مذهبی برپایی مراسم سوگواری و شادی اهل‌بیت (ع) را از دیگر نشانه‌های جوامع شیعی دانست و ادامه داد: شیعیان امروز با شور و حرارت خاصی به برگزاری این مراسم همت گمارده و این نشان‌دهنده محبت بی‌شائبه آنها به اهل‌بیت (ع) است که خود سرمایه‌ای بزرگ برای هدایت نسل‌های بشری به سمت و سوی اسلام ناب و پیروی از اهل‌بیت (ع) است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده، توسط اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، متذکر شد: البته اقدامات قابل قبول و شایستهای در شورای هیئت این شهرستان برای فاطمیه صورت پذیرفته است، اما نباید به این مقدار اکتفا و حرکت رو به جلو را متوقف کرد.

 حجت‌الاسلام صباحی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ و حرمت ایام سوگواری و عزاداری فاطمیه، خاطرنشان کرد: مردم ما پیش از این هم تجربه تقارن ایام سوگواری محرم و صفر با عید نوروز را داشتهاند که به خوبی توانستهاند بین این دو مناسبت جمع کرده و هر دو را به نحوی شایسته برگزار کنند.

ارسال نظرات