خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبرداد

راه‌اندازی قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی استان همدان با 5 هزار نیرو

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی استان همدان از ۱۵ اسفندماه با 5 هزار نیرو به منظور ایجاد امنیت و آرامش شهروندان و مسافران راه‌اندازی شده است .
کد خبر: ۸۵۰۶۱۶۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در سخنان پیش ازخطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن تشکر از همکاری و همیاری مردم استان همدان با نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال افزود: میزان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان همدان در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته، اظهارداشت: میزان فوتی‌های سال گذشته در کشور سه نفر بود در حالیکه این تعداد در سال جاری چهار نفر بوده است .

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: رسانه‌ها و مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما نقش موثری در کاهش فوتی و جرحی چهارشنبه آخر سال داشته اند.

وی در ادامه با اقدامات انجام شده به منظور برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز در استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی استان همدان از ۱۵ اسفندماه با 5 هزار نیرو به منظور ایجاد امنیت و آرامش شهروندان و مسافران راه‌اندازی شده است .

وی همچنین از استقرار ۵۶ ایستگاه پلیس در استان خبرداد و عنوان کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته چهار ایستگاه اضافه و هریک از ایستگاه ها به نام یک شهید نیروی انتظامی نامگذاری شده است .

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه ایستگاه های پلیس سه رویکرد فرهنگی و راهنمایی مسافران، رویکرد امدادی و رویکرد ماموریت انتظامی و امنیتی از ۲۷ اسفند ماه مشغول انجام وظیفه هستند، ابراز کرد: همچنین ۲۱۰ دستگاه خودرو به چرخه نیروی انتظامی استان اضافه شده است .

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۵۰ تیم پلیسی در ایام نوروزبه طور محسوس و نا محسوس به منظور حفظ امنیت عمومی مشغول گشت زنی هستند یادآورشد: بیش از ۵۰ تیم نظارتی نیز عملکرد همکاران نیروی انتظامی را ارزیابی و به مطالبات مردم پاسخ می دهند .

وی با تاکید براینکه در ایام نوروز فوریت های پلیسی نیز آماده پاسخگویی به مردم است، گفت: سامانه پلیس ۱۹۷ نیز به شبانه روز پاسخگوی پیشنهادات و انتقادات مردم است .

فرمانده انتظامی استان همدان برگزاری صبحگاه مشترک با سازمان های خدمات رسان را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور اجرای طرح نوروزی عنوان کرد و افزود: به منظور برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت عمومی برای شهروندان و مسافران یک هزار و ۶۰۰ نفر پلیس افتخاری نیز جذب این فرماندهی شده اند که تعدادی از آنها جذب و تعدای هم ثبت نام کرده اند که در ایام نوروز به نیروی انتظامی کمک کنند.

سردار مهدیان نسب در ادامه با اشاره به اینکه در ایام نوروز یک هزارو ۲۵۰ نفر شبگرد به کار گرفته شده، اظهارداشت: مردم باید با شبگردهای همکای لازم را داشته باشند چرا که این شبگرد ها تحت حمایت پلیس هستند.

وی از مردم خواست به منظور ارتقا امنیت ترافیکی و جلوگیری از سرقت اموال خود در هنگام سفر و خارج شدن از منازل خود از امنیت منزل خود مطمئن و منزل خود را به فرد مطمئن بسپارندو از دوربین های مدار بسته استفاده کنند.

سردار مهدیان نسب در ادامه به روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت اشاره و تاکید کرد: رعایت نظم و انضباط اجتماعی و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بر همه واجب است و در این روز از عبور و مرور خودروهای متخلف ممانعت خواهد شد .

وی درادامه به عملکرد یکساله فرماندهی انتظامی استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از بهترین راه های جلوگیری از ناهنجارهای اجتماعی رعایت عفاف و حجاب در جامعه است و همچنین اجرای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است گفت: درسال ۹۳ اقدامت بسیارموثری از سوی نیروی انتظامی برای پیشگیری ار وقوع جرائم و فرهنگ سازی انجام شده است .

فرمانده انظامی استان همدان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با ۳۰ روش و ۳۰ راهکار در چند روز اخیر را یکی از برنامه های اجرای این فریضه الهی عنوان کرد و افزود: فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از جرائم بهترین شیوه است چرا که این یک فریضه الهی واجب و نیاز به مشارکت همگانی دارد .

سردار حاجی محمد مهدیان نسب با اشاره به اینکه در سال ۹۳ فرماندهی انتظامی استان ۱۴ اولویت ماموریتی را در دستور کار خود قرار داده بود اظهارداشت: ارتقا فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد امنیت اخلاقی و اجتماعی یکی از بهتریت اولویت ها در کشور شناخته شد چرا که این اولویت به منظور جلوگیری از ناهنجاری ها و مبارزه با جنگ نرم دشمنان بود.

وی همچنین آموزش همگانی چهره به چهره و کارگاهی برای بیش از ۲۳۰ هزار نفر، برگزاری پنج نمایشگاه جنگ نرم، برگزاری روزانه جشن امنیت اخلاقی در سطح استان با همکاری خواهران نیروی انتظامی و خواهران بسیج، تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بروشور و لوح فشرده در همایش پیاده روی نیروی انتظامی، استقرار هفت ایستگاه پلیس در تفرجگاه ها و اماکن تفریحی استان، تهیه و توزیع ۱۵۰ هزار لوح فشرده در زمینه جنگ نرم دشمنان، اجرای طرح های ۱۶ گانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غیره را از دیگر اقدامات فرماندهی انتظامی استان برشمرد.

سردار مهدیان نسب در ادامه با اشاره به اینکه امسال دشمنان نظام بحث آزادی حجاب در فضای مجازی و امان عمومی را رواج دادند، ابراز داشت: دراین راستا پلیس فتا وارد عمل شد و طرح های مختلفی را به منظور جلوگیری از هدف شوم دشمنان انجام داد.

وی همچنین از کشف و ضبط بیش از یک میلیون انواع مواد محترقه و مواد منفجره در استان خبرداد و عنوان کرد: در حوزه مواد مخدر صنعتی و سنتی در سال ۹۳ حدود پنج تن انواع مواد کشف و ضبط شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان همچنین از انهدام ۸۱ باند قاچاق مواد مخدر و پنج شبکه توزیع مواد مخدر خبرداد و یادآورشد: با قاچاقچیان به طور جدی برخورد شد و در این راستا هشت هزارو ۶۰۰ نفر دستگیر شدندو معتادان نا مکان نیز با کمک مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ از سطح شهر جمع آوری شدند.

سردار مهدیان نسب از اجرای شش هزارو ۷۰۰ عملیات پلیسی به منظور دستگیری و پاکسازی مناطق الوده با محوریت برخورد با خرده فروشان خبرداد و گفت: در استان همدان ۴۵ نقطه الوده به مواد مخدر شناسایی شده که براساس برنامه ریزی های انجام شده برای سال ۹۴ به صورت محله محور این نقاط را پاکسازی و با خرده فروشان برخورد جدی خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآورشد: در حوزه کشفیات سرقت ها در سال ۹۳ حدود ۸۹ درصد سرقت ها منجربه کشف شده است .

سردار مهدیان نسب به فعالیت های پلیس راهور نیز اشاره کرد و اظهارداشت: پلیس راهوراستان همدان در زمینه استقرار نظم ترافیکی جز استان های برتر کشور است و دراین راستا ۱۳ درصد کاهش تصادفات داشته ایم.

وی با تاکید براینکه بیشتر تصادفات منجر به فوت براثر بی احتیاطی و سرعت بالاست از خانواده خواست در این زیمنه کنترل بیشتری بروری فرزندان خود داشته باشند .

سردار مهدیان نسب ادامه داد: در زمینه فوریت های پلیسی بیش از ۱۹۰ هزار تماس با این مرکز گرفته شده است که ۷۰ ردصد از این تماسها عملیاتی و بخشی هم مشاوره ای بوده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات