به مبارکی!

مجوز ضدانقلاب هم صادر شد!

کد خبر: ۸۵۰۵۶۸۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه شرق نوشت : «مریم زندی» را اگرچه با عکس‌هایش از چهره‌ها می‌شناسند اما او با عکس‌هایی که در زمینه خبری، اجتماعی، طبیعت و پورتره ثبت کرده، خود را محدود به یک عرصه نکرده است. زندی یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان زن ایرانی است که خودش هم اذعان دارد با وجود تمام تبعیض‌ها، جنگیده و توانسته است پیروز از میدان این نبردها بیرون بیاید مصداق آن‌هم انتشار کتاب «انقلاب ٥٧» است که پس از هفت‌سال انتظار برای صدور مجوز، سرانجام این اثر در سال‌جاری انتشار یافت.»

ارگان مطبوعاتی فتنه ادامه داد :« او در صدونود و یکمین شب مجله بخارا که عصر شنبه، دوم اسفند در کانون زبان فارسی برگزار شد، حضور پیدا کرد. بهانه این حضور هم تقدیر از عکاسی بود که آثارش از سوی ناصر تقوایی و اسماعیل عباسی مورد نقد و تحلیل قرار گرفتند.»

همچنین ناصر تقوایی کارگردان ضد انقلاب در خصوص این عکاس گفت : «مریم را با یک دوربین عکاسی دیدم. اگر آن دوربین دستش نبود، فکر می‌کردم چیزی در وجودش کم است. آن موقع که تلویزیون ملی تاسیس شده بود، حدود سال٤٥ من به تلویزیون رفتم و مریم چندسال دیرتر آمد. همیشه خانمی بود خوشپوش و به عادت خود من نیز همیشه یک شلوار جین پایش بود. دوربین عکاسی همیشه همراهش بود حتی وقتی عکس نمی‏گرفت».

گفتنی است ناصر تقوایی از کارگردانان معاند نظام است که در اوج فتنه ی آمریکایی- اسراییلی 88، در گفت وگو با رادیو ضدانقلابی «زمانه»، جمهوری اسلامی ایران را عامل تعطیل سینمای ایران معرفی كرده بود! وی همسر سابق ضد انقلاب فراری (شهرنوش پارسی پور) است ، که آشنایی با مریم زندی را هم از دوستی همسر سابقش با این عکاس اعلام کرد و گفت : «آن موقع همسر اولم، خانم شهرنوش پارسیپور در تلویزیون کار می‌کرد، دوستی خیلی نزدیکی بین آن دو به وجود آمده بود و گاه کارهای مشترکی هم برای تلویزیون انجام می‏دادند. من‌هم با مریم بیشتر آشنا شدم.»

آخرین سخنران این مراسم که به تعبیر ساده‌تر؛ محفل فتنه گران و ضد انقلابیون بود ، خود مریم زندی بود . وی در خصوص نحوه ی آشناییش با «علی دهباشی» گفت : «فکر می‌کنم اولین‌باری که آقای دهباشی را دیدم حدود بیست‌وچندسال پیش بود. مطلبی یا شاید طبق معمول شکواییه‏‌ای برای چاپ داشتم که کسی حاضر به چاپ آن نمی‏شد زیراکه من هنوز چهره‌ها را نداشتم و مریم زندی شناخته‌شده‌‏ای نبودم. ولی آقای دهباشی مطلب را به‌راحتی پذیرفتند و در مجله کلک چاپ کردند.»

لازم به ذکر است که مریم زندی عکاس ضدانقلاب و همکار رسانه های اپوزیسیون برانداز است . وی پیشتر در حمایتی آشکار از کودتای مخملی در ایران با رد «نشان درجه یک هنری» در پاسخ به دعوتنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بي ادبي تمام نوشت که این نشان را قبول نمی کند، چون جمهوری اسلامی دوستان و همکارانش (یعنی روزنامه نگاران جاسوس) را به زندان انداخته و اشتیاقی ندارد که چنین نشانی را در کارنامه اش داشته باشد!!!

گفتنی است مجله ی بخارا، دوماهنامه‌ای فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی است. این مجله بارها با انتشار ویژه نامه هایی جهت دار به انتشار آرای فکری فیلسوفان صهیونیست چون «هانا آرنت» پرداخته است .

ارسال نظرات