در غفلت دستگاه های نظارتی

تخت‌گاز در نشر تباهی

کد خبر: ۸۵۰۵۲۶۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

به مناسبت انتشار ˝آقا صمد و ماهى سیاه كوچولو˝اثر لیلی گلستان(از اعضای کانون غیرقانونی و ضد انقلابی نویسندگان) سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین نوشت : «صمد بهرنگی یک نوستالژی محض است... نوستالژی برای قصه خوان‌های حرفه‌ای و حتی مبتدی... "اولدوز و کلاغ‌ها"، "کچل کفترباز"، "24 ساعت در خواب و بیداری" و "ماهی سیاه کوچولو"... بله، "ماهی سیاه کوچولو"... بهرنگی این کتاب را در سال 1346 نوشت و آن را توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد... با تصویرگری فرشید مثقالی...»

هنز آنلاین ادامه داد :« "ماهی سیاه کوچولو" را به راحتی می‌توان جزو بهترین آثار نوشته شده در زمینه ادبیات کودک و نوجوان دانست... داستانی صریح و در عین حال استعاری... خوش خوان و تامل برانگیز و البته فوق‌العاده امید بخش... ماهی سیاه کوچولویی که از محیط تنگ و خفه‌اش به تنگ آمده، دنبال دریا می‌گردد...او ناامید نمی‌شود و با جسارت راهش را پی‌می‌گیرد»

گفتنی است صمد بهرنگی از نویسندگان پان ترکیست می‌باشد که در 29 سالگی مرد . آثار وی در قبل و بعد از انقلاب ممنوع الچاپ بوده است!!«ماهی سیاه کوچولو»عنوان کتابی است از این نویسنده که مدت ها بیانیه ی غیر رسمی چپ های فدایی خلق بوده است.این کتاب داستان یک ماهی سیاه کوچک است که در یک رود زندگی می کند ولی می­خواهد به دریا برسد.کتاب لیلی گلستان برگرفته از این اثر صمد بهرنگی است که توسط نشر نظر انتشار یافته است.

افزایش تحرکات مشکوک اعضای کانون غیر قانونی نویسندگان و تسریع در انتشار آثار این افراد که طبق اسناد به جا مانده از ساواک ارتباطات تنگاتنگی با این سازمان امنیتی دوران طاغوت داشته اند ، و همچنین بارها طی بیانیه هایی مواضعی را علیه احکام و قوانین اسلامی نظام گرفته اند ، درست در مقابل چشمان دستگاه های نظارتی، با شتاب در حال وقوع است . اتفاقی که باعث ذوق زدگی رسانه های ضد انقلاب و حامی مارکسیسم و همچنین ارگان خبری سلطنتی انگلستان(بی بی سی فارسی) شد.

ارسال نظرات