فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک عنوان کرد:

راهیان نور؛ فرصتی جهت کسب معارف عملی و اعتقادی

اردوی راهیان نور یکی از مهمترین طرح‌هایی است که به نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۴۳۰۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

محمدرضا رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک همزمان با روز ملی راهیان نور، ضمن گرامیداشت ‌روز ملی راهیان نور گفت: اردوی راهیان نور یکی از مهمترین طرح‌هایی است که به نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

وی با بیان این مطلب که نسل انقلاب در حال تغییر است و باید برای تداوم ارزش های دوران دفاع مقدس برنامه‌های راهبردی اتخاذ کرد، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان امروز باید با تمامی آرمان‌هایی که برای نهادینه شدنش جان‌ها فدا و خون‌‌ها ریخته شده است بیش از پیش آشنا شوند.

رضایی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که دشمنان از تمامی امکانات و ظرفیت خویش برای ضربه زدن به اسلام، انقلاب و تفکرات دینی و اعتقادات نوجوانان و جوانان مسلمان استفاده می‌کنند، افزود: نوجوانان امروز باید بدانند جنگ هشت ساله ایران عراق که در قالب نبردی نابرابر تعریف می‌شود توسط نوجوانان و جوانان غیور و متعهد آن دوران هدایت شد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس تمامی ایادی مزدور کمر به از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و بدین دلیل تمامی تجهیزات نظامی و پیشرفته خود را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند؛ اما نوجوانان و جوانان با بهره‌گیری از فرمایشات امام و مقتدای خویش فعل خواستن را صرف کرده و توانستن و پیروزی را به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رساندند.

خودباوری جوانان دوران دفاع مقدس

رضایی در ادامه سخنان خویش به خودباوری جوانان دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: رزمندگان و ایثارگران هشت سال مقاومت و ایثار با دست خالی و تکیه بر نیروی ایمان و استعدادهای نهفته شده توانستند جنگ و نبردی نابرابر را مدیریت کرده و زمینه را برای رشد و پویایی نظام آماده کنند.

وی با بیان اینکه جوانان امروز باید با مطالعه وصیت‌نامه شهدا درس ایمان و ازخودگذشتگی را بیاموزند، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با استفاده از منایات رهبری، داشتن استعداهای درخشان، تعهد کاری و اخلاق اسلامی مانند جوانان دفاع مقدس ‌برابر تحریم‌ها ایستادگی کرده و اجازه ندهند دشمنان به مقاصد شوم خویش دست یابند.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با دستاوردهای هشت سال ایثار و شهادت، مطرح کرد: بدون تردید قرار گرفتن نوجوانان و نسل‌هایی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند در فضای روحانی و ملکوتی مناطق جنگی روح خودباوری را در این عزیزان بالا می‌برد.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش به تدابیر دشمن به‌منظور عدم شناخت نوجوانان و جوانان از سبک و سیاق زندگانی شهدای معزز نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با سرگرم کردن آینده سازان این مرز و بوم با برنامه‌های اطلاع جمعی و شبکه‌های ماهواره و اینترنتی قصد دارد جوانان را از مباحث مهم و سرنوشت‌ساز دور نگه دارد.

رضایی حضور جوانان در اردوی راهیان نور و راهپیمایی‌های ایام الله 22 بهمن و روز قدس را نشان از انزجار این عزیزان از دشمنان و طرح‌های از پیش تعیین شده آنان بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به نحوه عملکرد دانش‌آموزان در ابتدای حرکت به‌سمت مناطق عملیاتی، اعلام کرد: رفتار و منش دانش‌آموزان از زمان حرکت تا رسیدن به مناطق جنگی بسیار متفاوت است؛ چراکه آنان با حضور در اردوی راهیان نور دانش آموزی و استقرار در این مناطق حال و هوای دیگر دارند و خود را برای تحولی بزرگ آماده می کنند.

رضایی با بیان اینکه تغییر در رفتار، گفتار و اعمال دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور به وضوح ملموس است، به ارتباط هرچه بیشتر آنان با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حلقه‌های صالحین، هیئت‌های مذهبی تأکید کرد.

وی در ادامه به ماندگاری تأثیر تحول در روحیه نوجوانان دانش‌آموز با حضور در مناطق عملیاتی تأکید کرد و گفت: تمامی مسئولان باید در حوزه قدم برداشته و زمینه را برای اثربخشی هرچه بیشتر اردوی راهیان نور فراهم‌تر کنند.

فرمانده سپاه نایحه اراک راهیان نور را فرصتی مغتنم و دانشگاهی کامل برای کسب معارف عملی و دینی و اعتقادی خواند و اظهار کرد: نوجوانان و جوانان می‌توانند معارف عملی و اعتقادی خویش را از رشادت، مجاهدت‌های شهدا و دیگر ایثارگران بیاموزند.

وی، حال و هوای اردوی راهیان نور را غیرقابل توصیف دانست و بیان کرد: زائرانی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب و غرب حضور پیدا می کنند نور ایمان و اعتقادی راسخ تمامی احساس و قلوب آنان را احاطه کرده و از عطر خوش این مناطق استنشاق می کنند.

راهیان‌ نور از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی کشور

رضایی با تأکید براین مهم که راهیان نور یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی کشور به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ایادی مزدورست، افزود: جوان‌ها ادامه دهنده راه بزرگان خود هستند و بایستی جان، روح و احساسات شان را در جبهه‌های ایران معطر کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان، ولایت احساس شده در مناطق عملیاتی جنوب و غرب را امضا به خون شهدای معزز دانست و اظهار کرد: شهدا با حضور در این مناطق و نثار خون پاک خویش به‌سمت مولای خود امام حسین(ع) رفتند که می‌تواند برای نوجوانان امروز درسی مهم و اساسی باشد.

یادآور می‌شود، روز 20 اسفند‌ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.

ارسال نظرات