رئیس تبلیغات اسلامی رودبار در گفتگو با بسیج:

حفاظت از درخت، به صورت یک برنامه همیشگی در زندگی مسلمانان جاری باشد

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار گفت: حفاظت و نگهداری از درخت، به صورت یک برنامه همیشگی در زندگی مسلمانان جاری باشد و مسلمانان این برنامه را جزئی از برنامه‌های خود تلقی کنند و از آن غافل نشوند.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۵۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به ایام  درخت‌کاری گفت: یکی از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید  شده درخت است.

وی تصریح کرد: درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی، و مظهر زندگی، و باعث لطافت هوا و موجب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت است.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار در خصوص آداب درخت‌کاری روایتی از امام باقر(علیه السلام) بیان کرد که ایشان فرمودند «وقتی درختی کاشتی، مقداری از برگ هایش را در دست بگیر و بگو: خدایا! این درخت کاری را برای ما مبارک کن و در آن، سلامت و نعمت را برای ما روزی قرار بده»

وی با دعوت از همگان به کاشت درخت دراین ایام خاطرنشان کرد: درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای انسان است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسان‌ها دارا است در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عباسپور در پایان ابراز امیدواری کرد: حفاظت و نگهداری از درخت، به صورت یک برنامه همیشگی در زندگی مسلمانان جاری باشد و مسلمانان این برنامه را جزئی از برنامه‌های خود تلقی کنند و از آن غافل نشوند.

ارسال نظرات