در نشست فعالان صنعت آب و برق ایران مطرح شد

موافقت دو وزارتخانه عراق با استفاده از کالاهای ایرانی

در جلسه مدیران عامل شرکت های خصوصی فعال در صنعت آب و برق، موضوع موافقت وزارت برق عراق و وزارت امور آب این کشور با استفاده از کالاهای ایرانی مطرح شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۵۳۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز در وزارت نیرو، نشستی به منظور بررسی فرصت های صادراتی صنایع آب و برق در عراق و تعیین استراتژی حضور شرکت های ایرانی در صنایع آب و برق این کشور برگزار شد.
در حالی که قرار بود ستار محمودی - قائم مقام وزیر نیرو - در این جلسه حضور داشته باشد اما در عمل هیچکدام از مسئولان وزارت نیرو در این نشست حضور نداشتند و این جلسه با حضور رستم قاسمی - دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق - برگزار شد.
در این جلسه عنوان شد که به دنبال تلاش های ستاد توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور به منظور شناسایی توانمندی شرکت های ایرانی در صنایع آب و برق، موافقت وزارت برق عراق و وزارت امور آب عراق برای استفاده بیش از پیش از کالای ایرانی در پروژه های آب و برق عراق جلب شده که در پی آن، از این پس قرار است که سهم صدور کالای ایرانی نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی در صنایع آب و برق افزایش یابد.
شرکت های خصوصی تولیدکننده تجهیزات در صنایع آب و برق از رفع مشکلات در صدور کالاهای ساخت داخل و کمک دولت برای تسهیل در شرایط صادرات استقبال کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار