دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور تاکید کرد:

لزوم توجه به آموزش هدفمند و روش مند درآموزش معارف دینی

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشوربا اشاره به اینکه آموزش هدفمند و روش مند باید درآموزش معارف دینی مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از رسالت های ما الگونمایی است که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری ازمشکلات درحوزه تبلیغ دین به حداقل می رسد.
کد خبر: ۸۵۰۳۳۵۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی درسومین جشنواره شکوه اندیشه با عنوان شیوه های نوین تدریس معارف دین با بیان اینکه شرایط زمان اقتضا می کند حالت ایستایی نداشته باشیم، اظهارکرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند " اگر روزی فرا برسد که علم ودانشی که مرابه خدا نزدیک می کند به من افزوده نشود، آن روز را مبارک نمی دانم.

وی با تاکید براینکه ازدست دادن وقت، برای ما به سادگی اتفاق می افتد، اعلام کرد: اگر قراراست نظام اسلامی، به عنوان نظام الگو معرفی شود، با تنبلی، سستی و وقت تلف کردن به این مقصد نمی رسیم.

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه هرروز در حوزه معارف دینی آثارجدیدی تولید می شود اما به همگان عرضه نمی شود، افزود: نقش ما این است که کارها و فرد شایسته را شناسایی کنیم وبین دانشمندان وکسانی که عطش فراگیری معارف دینی دارند، پل ارتباطی باشیم.

حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم تولید آثارفاخر ازیک سو و طراحی بازار مصرف و ساز وکاری که این آثار را در اختیار مخاطب قرار دهد، تاکید کرد وگفت: آموزش معارف باید سیستمی باشد و مخاطب را ازیک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهد.

وی اولین نکته مورد توجه در آموزش را آموزش هدفمند خواند و تصریح کرد: نکته بعدی در آموزش معارف، آموزش روش مند است.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه یکی از رسالت های ما الگونمایی است، خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد بسیاری ازمشکلات درحوزه تبلیغ دین به حداقل می رسد.

ارسال نظرات