امام جمعه شهرکرد:

مراقب وعده های پوشالی دشمنان باشید

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ضمن توصیه مردم به رصد اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای، تأکید کرد: مذاکرات 5 بعلاوه یک نمی تواند مانع روند رو به رشد حرکت علمی ایران شود.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۶۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه، افزود: در این سوره که آیه اول آن برائت نامه است خداوند بیزاری خود و پیامبرش را از معاهده مردم با مشرکین اعلام می‌‌کند؛ خداوند از معاهده و مذاکره‌ای که بیهوده است بیزار است بنابراین با کسی باید پیمان بست که پایبند به آن باشد.

وی اظهارکرد: آیه 58 سوره مبارکه انفال نیز میفرماید:"اگر باکسی پیمانی بستید که به آن پایبند نبود، بد عهدی‌شان را تلافی کنید چراکه پیمان با خائنان بی‌ارزش است."

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: قدرت مشرکان هر اندازه هم باشد در برابر قدرت خدا هیچ است پس مومنان باید به این باور برسند که حامی غیبی دارند و نباید در برابر دشمن از خود ضعف نشان دهند و فریب جولان کفر و شرک را بخورند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ضمن توصیه مردم به رصد اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای، تأکید کرد: مذاکرات 5 بعلاوه یک نمی تواند مانع روند رو به رشد حرکت علمی ایران شود.

وی همچنین اقتدار ایران اسلامی در سطح جهانی را یادآور شد و اظهارکرد: اکنون ایران به واسطه ولایت‌مداری مردم و حکمت، تدبیر و عقلانیت رهبر انقلاب در بهترین شرایط جهانی قرار دارد که باید قدردان این دو سرمایه عظیم بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه این روزها شاهد اعترافات دشمن هستیم، این مهم را قابل توجه دانست و افزود: یک روزنامه عربی نوشته است دوران کنونی، دوران قدرتمندی ایران در منطقه است، ایران دیگر از حالت دفاعی اوایل انقلاب خارج شده و این را کسی نمی‌تواند انکار کند.

وی افزود: یکی از اندیشمندان آمریکا می‌گوید آیت‌الله خامنه‌ای در حال حاضر فرماندهی پر اهمیت‌ترین کشور با مرزهای گسترده از خلیج فارس تا مدیترانه را بر عهده دارد؛ همچنین واشنگتن پست می‌نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای نابغه‌ای است که با صبر و حوصله مذاکرات را به سمت اهداف هسته‌ای خود پیش می‌برد، او در مواضع خود محکم و استوار است اما موضع قدرت‌های جهانی متغییر و لرزان است.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: در همین راستا نباید به دشمن اجازه دهیم با وعده‌های سرخرمن، حرکت رو به جلو ما را به سمت انرژی هسته‌ای بازدارد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید همه چیز را یکجا بخواهیم به طوری که ما به سطح قابل قبولی از فعالیت هسته‌ای برسیم و آنها هم یکجا همه تحریم‌ها را بر دارند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور آمریکا این اختیار را ندارد که چنین کاری را انجام دهد مذاکرات با چنین کسی بی‌معناست پس نباید به آن‌ها دل بست و کسانی به آنها دل می‌بندند ضعیف بوده و از اینکه آسیبی از سوی دشمن به آنها برسد ترس دارند.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به استقبال هم استانی ها از دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس گفت: به برکت انقلاب اسلامی جایگاه والای شهدا نزد همه روشن است و شهیدان علاوه برحضور دردوران دفاع مقدس ، اکنون نیز پس از گذشت سه دهه از شهادتشان ، با بازگشت به جمع ما ، بر دلهای همگان نفوذ دارند .

وی همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی از نمازگزاران خواست با کاشت درخت در توسعه ی فضای سبز این استان تلاش کنند .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به در پیش بودن ایام دوم فاطمیه تاکید کرد: نوروز 94 باید فاطمی برگزار شود و اعتدال در برگزاری آیین های نوروز رعایت شود.

وی، از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و شهید شاخص فرهنگی کشور شهید سردار خداکرم رجب پور درشهرکرد نیز قدردانی کرد.

گفتنی است: اشاره به بیستم اسفند، روز راهیان نور از دیگر نکات مورد اشاره ائمه جمعه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری بود که این اردوهای ارزشمند را در راستای ترویج فرهنگ والای ایثار و مقاومت خواندند و از هم استانی های عزیز برای حضور در این اردوها و بازدید از مناطق عملیاتی توصیه کردند.

ارسال نظرات