چراغ سبز ارشاد - تخت‌گاز فتنه‌گران!

کد خبر: ۸۵۰۱۵۸۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه شرق در گفت و گویی با خواننده زن آلبوم «تو را ‌ای کهن بوم و بر دوست دارم» با اختصاص یک صفحه به این گفت و گو، همچنان بر طبل دفاع از خوانندگی زنان می کوبد .

ارگان خبری کودتا نوشت: «زنان بار دیگر در موسیقی ایران خبرساز شدند. این‌بار ماجرا نه مربوط به محدودیت آنها برای اجرای زنده در شهرستان‌ها که به‌خاطر انتشار آلبوم «تو را ‌ای کهن بوم و بر دوست دارم» بود؛ آلبومی که گفته می‌شد در آن تکخوانی یک زن صورت گرفته است. این آلبوم مجموعه‌ای از تصانیف پیمان خازنی مبتنی‌بر موسیقی ردیف دستگاهی و نگاهی ارکسترال با صدای نوشین طافی و محسن کرامتی است. هرچند سخنگوی وزارت ارشاد این آلبوم را همخوانی می‌داند و معتقد است اعطای مجوز به آن بر اساس ضوابط و مقررات این وزارتخانه بوده، با این حال گویا این توضیحات قانع‌کننده نبوده است. نوشین طافی و محسن کرامتی، خوانندگان آلبوم در گفت‌وگو با «شرق» از کارشان دفاع کردند.»

روزنامه شرق که پیشتر،  از حامیان برگزاری رفراندوم برای ابتذال در هنر بوده و با انتشار یادداشتی از ان پرده برداشته بود، اینبار ضمن دفاع از خوانندگی زنان بدون توجه به تذکرات و موضع گیری مراجع در خصوص مجوز به خوانندگی زنان در میهن اسلامی، به گفت و گو با خواننده زن این آلبوم پرداخت.

نوشین طافی خواننده این آلبوم به شرق گفت :« توازن بین صدای زن و مرد به‌صورت کامل رعایت شد چون ما می‌خواستیم در چارچوب قانونی کار کرده و یک اثر رسمی منتشر کنیم. ضمن رعایت قانون و توازن، سعی کردیم زیبایی تضاد صدای زن و مرد را هم نشان بدهیم!!!»

ارسال نظرات