خبرهای داغ:
حجت‏‌الاسلام ماندگاری:

شهدا ارزشمندترین سرمایه ملی هستند

بسیج- سمنان: مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز حفظ و پاسداری از خون شهدا وظیفه و تکلیفی همگانی است، گفت: شهدا ارزشمندترین سرمایه ملی ما ایرانیان هستند.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۸۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت ‏الاسلام مهدی ماندگاری شب گذشته در آیین بزرگداشت 200 شهید شهرستان سرخه که با حضور فرماندار، استاندار، نماینده مردم سرخه، سمنان، مهدیهشر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، مسئولان دستگاه‏های ادارات سرخه، خانواده معظم شهدا و عموم مردم ولایت مدار و شهیدپرور سرخه در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حضور و استقبال از اجلاسیه شهدا دارای پیام‏هایی ژرف و عمیق است و بی شک حاضران در این میهمانی به دعوت میزبان در این مکان نورانی و پر خیر و برکت جمع شده‏اند.

وی حضور در این مجلس را مصداق « یا لیتنی کنت معک» دانست و گفت: حاضران در این محفل بزرگداشت آمده‏اند به شهدا بگویند ای کاش ما هم با شما همرزم بودیم.

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: یادواره های شهدا در حقیقت دربردارنده این پیام است که ما اگر در مدینه بودیم اجازه نمی‏دادیم بر صورت دختر نبی خدا سیلی بزنند و هرگز مصداق این جمله که ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» نخواهیم شد.

ماندگاری افزود: مردم زمان انبیاء و اولیاء خدا به تکلیف خود عمل نکردند و ولی زمانشان را تنها گذاشتند و ما امروز با حضور در این مجلس معنوی فریاد می‏زنیم ای کاش ما در عصر علی و اولاد علی(ع) زندگی می‏کردیم که اگر اینگونه بود هرگز نمی‏گذاشتیم امیرالمؤمنین غم غربت خود را در چاه فریاد کند و فاطمه (س) دست فرزندانش را بگیرد و در بیت الاحزان ناله و شیون کند.

اجازه نمی‏دهیم به جریان حق و ولایت ظلم شود

وی با بیان اینکه مردم ما اجازه نمی‏دهند جریان حق و ولایت مورد ظلم واقع شود، گفت: امروز باید جبهه حق و باطل را بشناسیم و ادامه دهندگان شایسته‏ راه شهدا باشیم.

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‏اند«شهدا امامزادگان امروز شما هستند»، گفت: بیش از 230 هزار امامزاده شهدا در کشور داریم.

حجت‏الاسلام ماندگاری در ادامه گفت: امروز باید از خودمان بپرسیم اگر شهدای هشت سال دفاع مقدس امروز و در عصر ما زندگی می‏کردند، چگونه به تکلیفشان عمل می کردند.

وی افزود: دفاع در برهه کنونی از اسلام، دفاع از ارزش‏ها و آرمان‏ها و ولایت بسیار سخت تر از دوران دفاع مقدس اما ارزش‏مندتر از آن زمان است؛ چرا که جنگ دیروز مستقیم و آشکار و جنگ امروز غیرمستقیم و پنهان است و جنس جنگ دیروز سخت و جنگ جنگ امروز نرم و مخملین است.

شهادت در جنگ نرم امروز ارزشمندتر از جنگ سخت دیروز

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر چه جنگ وسعتش بیشتر جانبازی و شهادت در آن نیز ارزشش بیشتر است، گفت: جنگ سخت دیروز فقط خطوط مرزی کشور را درگیر کرده بود؛ اما در جنگ نرم امروز دشمنان سفره خود را در خانه ‏های ایرانیان، گوشی های موبایل، اینترنت، تبلت، عروسی ها، کوچه، مغازه، ادارات و جای جای کشورمان پهن کرده است و به عبارتی دیگر باید جنگ نرم امروز در تمام حوزه‏های زندگی ما رسوخ یافته است.

ماندگاری با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) بدین مضمون فرمودند« جهاد بر دو قسم اصغر و اکبر است» گفت: حضور در جنگ نرم امروز همان جهاد اکبری است که پیامبر (ص) و بزرگان دین پیروزی در آن را به مراتب ارزشمندتر و با فضیلت‏تر از جنگ و جهاد اصغر می‏دانند.

وی افزود: امروز به جرأت می‏توان گفت تنها گروه و افرادی که در عالم برزخ آرزوی بازگشت به دنیا را دارند شهدایند چرا که آنها یک بار لذت جان دادن در راه خدا و ولایت را چشیده‏اند.

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: شهادت و ایثار در جنگ سخت با جنگ نرم تفاوت دارد؛ چرا که در جنگ سخت دیروز خون می‏دادند و امروز باید خون دل خورد.

ماندگاری گفت: شهدا به وظیفه و رسالت خود در زمان حیاتشان عمل کردند و امروز ما باید به تأسی از آنها به تکلیف خود عمل کنیم.

وی افزود: تکلیف بر اساس آنچه که دین تعریف کرده دارای ارکانی است که یکی از آن ارکان این است که با توجه به تفاوت شرایط در هر زمان و موقعیت تکلیف افراد نیز متفاوت است؛ به عنوان نمونه تکلیف انسان غنی به دلیل ثروت مادی، مسئولان به دلیل قدرت مادی، علما به دلیل قدرت علمی، بانوان و آقایان به دلیل تفاوت در جنسیت، دانشجو با دانش آموز به دلیل شرایط سنی همه اینها وظیفه اشان با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین در نقش آفرینی و تکلیف نیز با هم فرق دارند.

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: البته بر اساس نص صریح قرآن خداوند انتظار بیش از حد از افراد انسانی ندارد که سند آن نیز آیاتی مانند«لا یکلف نفسا الا وسعها و لایکلف نفسا الا ماآتاها» است؛ یعنی تکلیفی بر انسان نیست مگر به اندازه وسع و توانایی اش ؛ بنابراین انسان باید بر اساس تکلیف، توانایی و آنچه خداوند به او عطا کرده است به وظیفه خود عمل کند.

ماندگاری بیان کرد: امروز دیگر نیازی به آموزش اسلحه و پوشیدن لباس رزم و پوتین نیست؛ البته در رزمایش‏ها که نماد قدرت است و یک روز برگزار می‏شود منظور نظر نیست؛ امروز باید به وظیفه خود در شرایط جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی دشمنان عمل کنیم و هوشیار و بیدار و گوش به فرمان ولی زمانمان باشیم.

وی دومین رکن تکلیف را ولایتمداری عنوان کرد و افزود: امتیاز شهدا در ولایت مداری و اطاعت محض از امام زمانشان بود و ما نیز باید به تبعیت از این الگوها و سرمایه‏های ملی پاسدار و حافظ ولایت و گوش به فرمان ولی زمانمان باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها