خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

قوای سه‌گانه رهنمودها رهبری را نصب العین قرار دهند

امام جمعه قم دولت زورگوی آمریکا را دشمن اصلی دانست و گفت: امام راحل نیز فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» معنی این سخنان این است که نباید به آمریکا و وعده‌های او دل بست.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۹۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بیان ویژگی‌های منتظران پرداخت.

 وی گفت: یکی از نشانه‌های صداقت ما برای خدمت به امام زمان(عج) این است که در عصر غیبت در خدمت نائب ایشان یعنی ولی فقیه زمان باشیم؛ بنده وقتی خدمت برخی از مراجع تقلید می‌رسم، در حالی که خود مرجع تقلید، صاحب نظر و فتوا هستند، ولی متواضعانه و مخلصانه از رهبر معظم انقلاب یاد می‌کنند و نسبت به ایشان ارادت و تبعیت خاصی دارند.

 امام جمعه قم تأکید کرد: دولت‌های ما اگر بخواهند به عنوان دولت کریمه در عصر غیبت در خدمت امام زمان(عج) باشند، باید به رهنمودهای ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) توجه کنند، قوای سه‌گانه نیز اگر بخواهند در خدمت ولی عصر(عج) باشند باید خدمت‌گذار ولی فقیه باشند، هشدارها و تذکرهای ایشان را نصب العین خود قرار دهند.

 وی ادامه داد: رهبر انقلاب اگر برای اصلاح درون جامعه مسأله فرهنگ را مهم‌ترین مطالبه خود قرار می‌دهند، باید تمام مسؤولان ما به خط روشنی که ایشان ارائه می‌کنند توجه کنند، اگر برای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و چارچوب آن را مشخص می‌کنند، متصدیان امور نباید تنها با برگزاری سمینار، کنگره، تفسیر و تحلیل به این امر مهم بپردازند.

 تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به تعریف مفهوم اقتصاد مقاومتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یادآور شد: ایشان می‌فرمایند «اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم و دشمنی‌ها شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد»، این یک تعریف جامعی است و دیگر لازم نیست عده‌ای جلسه بگیرند و تعریف اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

 وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی وابستگی به نفت و دولتی بودن را مشکل اساسی اقتصاد کشور دانستند و مسؤولان را نسبت به استفاده از ظریت‌های داخلی توصیه کردند.

امام جمعه قم با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی که دولت زورگوی آمریکا را دشمن اصلی معرفی می‌کنند، تأکید کرد: امام راحل نیز فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» معنی این سخنان این است که نباید به آمریکا و وعده‌های او دل بست، بلکه با اراده قوی ملت و عزم راسخ به مقابله، مبارزه و خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا پرداخت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی حفظ وحدت را از دیگر ویژگی‌ها منتظران امام زمان(عج) عنوان کرد و بیان داشت: باید وحدت خود را برای تحقق و پیشرفت اهداف بزرگ انقلاب و مبارزه و شکست دشمنان حفظ کنیم؛ امروز همه مسلمانان باید در برابر دشمنی که به دنبال نابودی اسلام بوده و نه شیعه و نه سنی می‌شناسد متحد باشند و از طرح بحث‌های تفرقه انگیز دوری کنند.

 وی ادامه داد: امروز جریان مرموز، خطرناک و سفاک داعش به نام اسلام جنایات مختلفی را مرتکب می‌شود، این تروریست‌ها نه تنها دشمن شیعیان، بلکه دشمن اهل‌سنت و مسیحیان هستند و تنها صهیونیست است که در این دنیا از شر این جریان در امان است و آمریکاییهای دروغگو نیز سلاح در اختیار این‌ها قرار می‌دهند؛ آیا شرعا صحیح است در چنین شرایطی بحث‌های تفرقه انگیز مطرح شود، آیا صحیح است در چنین وضعیتی ما کشور را به چپ و راست تقسیم کنیم؟ حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نمونه‌ای از اتحاد و همدلی مردم بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به شهر مقدس قم گفت: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته آینده استان قم میزبان رییس جمهور محترم و هیأت همراه خواهد بود؛ زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، دیدار با مراجع، علما، حوزویان و مردم قم و افتتاح چند پروژه از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود.

 وی یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی مرجعیت شیعه همواره خیرخواه نظام و کشور بوده و با بیان نقطه نظرات خود از مسؤولان نظام حمایت کرده‌ است.

 تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به سالگرد صدور حکم تنباکو از سوی حضرت آیت‌الله میرزای شیرازی و تحریم دولت انگلیس بیان داشت: این همان قدرتی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «اگر بنا بر تحریم باشد ملت ایران می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد».

 امام جمعه قم در خطبه‌ نخست ضمن توصیه به کسب تقوا و عمل صالح از سوی مؤمنان گفت: یاد مرگ نباید در هیچ حال فراموش شود، ما برای زندگی در جهان دیگری خلق شده‌ایم، مراقب باشیم که گرفتار جذاب‌های دنیوی نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیات قرآن با تقواترین افراد را عزیزترین افراد در نزد خدا دانست و گفت: انسان‌ها همه اعضای یک خانواده هستند که تفاوت جنسیت سبب فخر فروشی افراد خانواده به یک‌دیگر نمی‌شود.

وی افزود: نباید جنسیت، نژاد و رنگ پوست سبب فخر فروشی افراد شود؛ نباید در خانواده بزرگ جهانی مردم براساس نژاد و قبیله به خود افتخار کنند؛ چرا که فرد جنسیت و نژاد خود را انتخاب نمی‌کند، بلکه خدا بر این اساس می‌آفریند، پس تعصب قبیله‌گرایی مناسب نیست.

 امام جمعه قم با بیان این‌که افراد به دو نوع مثبت و منفی قبیله‌گرایی دارند، بیان داشت: اگر فردی افراد شرور قبیله، قوم، گروه و حزب خود را نسبت به افراد خوب دیگر گروه‌ها برتری دهد، این نوع قبیله گرایی مذمت شده است.

 وی افزود: قبیله گرایی مثبت نیز این است که فرد با امر به معروف و نهی از منکر قوم و قبیله خود را از گمراهی دور کند؛ نژادها و قبیله‌ها تنها علامت و نشانه‌های برای آشنایت افراد هستند و شناسنامه آنها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: قرآن ارزش اصیل را تقوا بیان می‌کند و تمام ارزش‌های دیگر نیز براساس تقوا سنجیده می‌شود؛ و گرنه علم، کار خیر و جهاد بی تقوا در نزد خدا ارزشی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها