در پردنجان عنوان شد؛

دین اسلام زن جایگاه بسیار والایی دارد

به همت پایگاه مقاومت امام خمینی، نشستی با محوریت جایگاه زن با حضور بانوان فعال بسیجی در پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۱۳۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛کارشناس مسایل اجتماعی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و گفت:در دین اسلام زن جایگاه بسیار والایی دارد هم در اجتماع و هم در خانواده زن سازنده خانواده است و می توان گفت که زن سازنده جامعه هم هست زن قادر است که جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.

وی افزود: به دلیل نقش آفرینی های موثر حاج قاسم در صحنه بین المللی از سوی غرب به عنوان فرشته عدالت و انتقام و از سوی ما ،سردار دلها نام گرفت.

فرمانده پایگاه با اشاره بر سوره مبارکه نسا در قرآن اظهار کرد: در قرآن سوره ای به نام رجال نداریم، اما سوره نسا داریم. واقعیت این است که هم عرب جاهلی و هم غرب زنان را حقیر و کالا می پنداشتند و برای زنان هویتی قائل نبودند. در دنیای غرب اگر زن زینت باشد، گرامی داشته می شد.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: زن را از سه دیدگاه می‌شود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به او آشکار شود: یکی نقش زن به عنوان انسانی در راه تکامل معنوی و نفسانی است که در این دیدگاه، زن و مرد با یکدیگر هیج تفاوتی ندارند. در تاریخ، زنان بزرگ و برجسته‌ای حضور داشته اند، همچنان که مردان بزرگ و برجسته‌ای بوده اند.

کارشناس مسایل اجتماعی،  ادامه داد: در مرحله دوم، از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان، کاملا باز است. اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی، از تلاش اقتصادی یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیاز‌ها و ضرورتهایشان اجازه می‌دهد، می توانند در فعالیت‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در مرحله سوم، دیدگاه سوم، نگاه به زن، به عنوان یک عضو در خانواده است که این از همه مهمتر به نظر میرسد. برای مرد و زن در خانواده، حقوقی قرار داده شده است که از روی کمال مصلحت و حکمت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار