به همت سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی:

تئاتر «حکایتی از روایت ناتمام» به مناسبت اربعین اجرا شد

تئاتر حکایتی از روایت ناتمام ، شرحی مقدس بر طومار حوادث اسرای کربلا است.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۸۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی با همکاری بسیج جامعه زنان استان و گروه هنری شفیعه محشر و با هنروری جمعی از بسیجیان هنرمند ، تئاتری به مناسب اربعین حسینی برگزار کرد.

 

قرن ها میگذرد، از همان روزهایی که کاروان اسرای کربلا را شهر به شهر از مقابل چشمان نامردان عبور میدادند .محبوب ترین بندگان خدا به اسارت میرفتند و در شهر ، صدای هلهله بر پا بود ،گویی در خرابه های شام، ((هل من ناصرینصرنی ))دوباره طنین انداز شده وگویی با نظاره کردن زخم های دل عمه ی سادات "س" ، افلاکیان بر سر و سینه میزدند...

 

شاید عمه جان زینب "س"، در خیمه های سوخته و نگاه مضطرب کودکان مظلوم، جلال و جبروت پروردگار را به تماشا نشسته بود و چیزی جز دیدار معبود، دل طوفانی اش را آرام نمیکرد " مـــــْـــــا رَأیـْـــــــــٺُ إلّا جَـــــمـِـــــــــیــْـــلَا "

تفسیر نگاهی عاشقانه است و به راستی برای خواهری همچو زینب"س"، کدام صحنه زیباتر از دیدن گلوی صد چاک برادر؟!آخر او زینب "س" "عــَــــــقـــــیـــــْـــــلــــَــــةُ ألـــــعـــــَـــــرَبْ " است.

 

گفتنی است، تئاتر حکایتی از روایت ناتمام به کارگردانی هنرمند بسیجی سرکار خانم راد ،  در محل مجتمع فرهنگی هنری ، سالن شمس ارومیه « ۲۴ تا ۲۷ مهرماه، ساعت ۱۶/۳۰ » به صورت رایگان برای عموم مردم اکران شد.

ارسال نظرات