بیانیه هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد به مناسبت هفته دفاع مقدس

هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد در آستانه هفته دفاع مقدس با صدور بیانیه ای فرا رسیدن این هفته را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۷۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از بهاباد، هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر نمود.
در این بیانیه آمده است: 
فرارسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور آغاز تجاوز رژیم بعثی به نمایندگی از استکبار جهانی به ملت غیور و سرافراز ایران بود؛ در عین آنکه یادآور خاطرات تلخی است، زنده کننده یاد حماسه‌ها و دفاع جانانه این ملت از کیان اسلامی و خاک میهن عزیز خود است.
بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی و همه جانبه ی استکبار بر علیه ملت بزرگ ایران میگذرد. روزهای خون و شهادت، سالهای مظلومیت و تنهایی مردمی که حتی از دستیابی به کمترین امکانات دفاعی مانند سیم خاردار و فشنگ نیز در تحریم جهانی بود. صدام و هم پیمانانش به زعم خود شکست و تسلیم انقلاب اسلامی را در آغازین روزهای جنگ پیش بینی میکردند. روزهایی که تمام تحلیلگران نظامی نتیجه جنگ را به نفع صدام میدیدند و گویا تمام اتفاقات و سطح امکانات طرفینِ جنگ چنین وانمود میکرد که صدام پیروز این کارزار است.
دوران هشت سال دفاع مقدس، به منزله اقیانوس عظیم و ژرفی است و شهیدان والامقام و رزمندگان بصیر میهن اسلامی ایران همچون مرواریدهایی پرتلالو بر تارک دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های سر به فلک کشیده غرب کشور می‌درخشند.
یکی از ثمرات دفاع مقدس فرهنگ‌سازی است. فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خداجویی، خداخواهی، خداباوری و خدامحوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند، ثمره‌ای است که شهدای آن، امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت‌ها هستند. شهدایی که ملجاء برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.
رشادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و افتخار، ضمن ارتقاء معنویت و اعتماد به نفس، بستری برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، علمی و عمرانی، بر اساس دستاوردها و آزموده‌های دوران دفاع مقدس فراهم آورد که ثمره‌اش در حوزه دفاعی و نظامی، ساخت تجهیزاتی پیشرفته مانند انواع شناورها، تانک‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌ها به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.
در بیانیه هیات رزمندگان اسلام بهاباد آمده است: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا آحاد ملت سرافراز ایران اسلامی مقطع تاریخی جنگ تحمیلی هشت ساله قدرت‌های استکباری علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی کنند و از صحنه‌های آموزنده و الهام‌بخش آن عبرت بگیرند.
این بیانیه اشاره می‌کند: بدون شک آحاد رزمندگان غیور و جان‌برکف ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا و پیام عزت و آزادگی اباعبدالله الحسین (ع)، ایثارگی و مقاومت در برابر ظالمان و زیاده‌خواهان را رمز پیروزی و سربلندی می‌دانستند و با سرمشق قرار دادن شعار الهی «هیهات من الذله» امام‌حسین (ع) جانانه مقاومت کردند و در این راه، حماسه‌های بزرگ خلق کردند.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، این هفته را به فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، ملت غیور ایران به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون ملت بزرگوار ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.
هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات