نظارت بر انتخابات، جلوگیری از تخلفات و صیانت از آرای مردم از مهمترین وظایف شورای نگهبان است

حجت الاسلام منتشلو در همایش آموزشی بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان دیواندره بااشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) درپایان سال ۵۸ مبنی برتاسیس شورای نگهبان واثرات ماندگارتشکیل این شورادرطول ۴۰ ساله انقلاب گفت:نظارت بر انتخابات، جلوگیری از تخلفات و صیانت از آرای مردم ازمهمترین وظایف شورای نگهبان است.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۷۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان حجت الاسلام  منتشلو درهمایش آموزشی بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان دیواندره با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) درپایان سال ۵۸ مبنی برتاسیس شورای نگهبان و اثرات ماندگار تشکیل این شورا در طول ۴۰ ساله انقلاب گفت: نظارت بر انتخابات، جلوگیری از تخلفات و صیانت از آرای مردم از    مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

وی درادامه افزود:این فرمان تاریخی امام باعث شد علاوه بر سه قوه که در ساختار نظام اسلامی وجود داشت شورای نگهبان نیز برای نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و تطابق آن‌ها با قانون اساسی و شرع اسلام و نیز احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات‌ها تاسیس گردد.

منتشلو تاکید کرد: هم اکنون مشروعیت قانونی روسای جمهور در ابتدا از تایید صلاحیت شورای نگهبان، کسب اکثریت آرای مردم و نهایتا تنفیذ توسط رهبر انقلاب می‌باشد. از دیگر وظیفه‌ی مهمی که به عهده‌ی شورای نگهبان نهاده شده نظارت بر انتخابات، جلوگیری از تخلفات و صیانت از آرای مردم است.

مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره خاطرنشان کرد:در تأیید یا رد صلاحیت‌ها نامزد‌ها در انتخابات چند ماه آینده مجلس باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود و آنچه در این زمینه اهمیت دارد عمل به قانون و شرع مقدس و میزان التزام عملی به نظام است.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات