استادحوزه ودانشگاه در گردهمایی فرهنگ نهادی؛

الگوی همه اهل بیت و علمای بزرگ صاحب‌نام، فاطمه(س) است

حجت الاسلام والمسلمین علی سلامت بخش گفت: بانوان باید افتخار کنند به این مسأله که الگوی انسان کامل فاطمه(س) است، به عنوان یک بانوی نمونه است، الگوی همه اهل بیت و علمای بزرگ صاحب‌نام، فاطمه(س) است.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۹۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علی سلامت بخش استادحوزه ودانشگاه در گردهمایی فرهنگ نهادی وسبک زندگی که در حسینیه سپاه ناحیه فردیس باحضور پایوران وسربازان ناحیه برگزارشد در سخنانی،پیرامون سبک زندگی فاطمی و زندگی شهدا افزودند:باید برای اصلاح همه ابعاد زندگی الگوهای برتری داشت که برای همه سرمشق باشند، ائمه(ع) برای خود الگو داشتند، امام زمان(عج) برای خود الگو دارد و بر اساس رفتار آن الگو عمل می‌کند.

الگوی همه اهل بیت و علمای بزرگ صاحب‌نام، فاطمه(س) است

وی یادآور شد: بانوان باید افتخار کنند به این مسأله که الگوی انسان کامل فاطمه(س) است، به عنوان یک بانوی نمونه است، الگوی همه اهل بیت و علمای بزرگ صاحب‌نام، فاطمه است، فلسفه و سر الگو بودن فاطمه برای انسان کامل باید کنکاش شود و این به دست نمی‌آید مگر با شناخت فاطمه و منزلت رفیع او.


وی درادامه گفت:حضرت زهرا(س) به عنوان یک همسر نقش‌آفرین بوده است؛ در جامعه امروزی ارتباط زن و شوهری بسیار ضعیف است، به بهانه اینکه ما به درس مشغول هستیم، به بهانه تر و خشک کردن فرزندان، به بهانه اینکه من هم شاغل هستم، از این رو نوعاً خستگی را برای هم می‌برند، به همین دلیل، در ابراز محبت به یکدیگر به شدت ضعیف هستند.


حجت السلام سلامت بخش تصریح کرد: یک بار نداریم که زهرای مرضیه علی(ع) را به اسم کوچک صدا کرده باشد، بلکه همواره می‌فرمود یا ابالحسن، یا امیرالمؤمنین، از آن طرف وقتی امیرالمؤمنین(ع) نیز می‌خواهد فاطمه را صدا بزند، می‌گوید یا بنت رسول‌الله یا ام‌الحسنین و... زیبا همدیگر را صدا می‌کنند، به همدیگر ابراز محبت می‌کنند.


وی در پایان گفت: امام(ره) می گوید ۴۰ و ۵۰ سال عبادت کردید، بسیار خوب، چند شب هم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ لذا توجه رهبری به مقام شهید و کاری که امثال این جوانان کردند برای این است که نیاز به پیام و سبک زندگی شهید داریم برای اینکه نظام را مستحکم و دقیق و در صراط اسلام ناب حفظ و برای امروز و فردای جامعه از این خانواده ها و شهدا درس بگیریم و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها