مراکز رشد علمی پژوهشی در حوزه های مختلف علمی استان فعالیت دارند

موذن با اعلام اینکه مراکز رشد شهید سهراب بخشی در حوزه مکانیک مرکز رشد شهید آرمان نعمتی نژاد در حوزه کشاورزی و شیلات، مرکز شهید شهریاری در حوزه الکترونیک، ایجاد شده است، گفت: این مراکز در شهرهای ساری، نوشهر و بابل راه اندازی شده و مرکز رشد شهدا بهشهر هم در حال راه اندازی است.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۹۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد هادی موذن در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده در سازمان بسیج علمی مازندران و زمان فعالیت این مجموعه در کشور و تلاش‌های انجام شده در حوزه نخبگان، اظهار کرد: سازمان بسیج علمی و فناوری کشور شهریور ماه سال 1378 و در راستای پاسخ به مطالبات بر حق رهبر انقلاب اسلامی ایران تاسیس شده است و این مجموعه تلاش کرده است که در حوزه علمی و نخبگانی مباحث و نیازمندی‌های کشور را بررسی و نسبت به رفع آن با استفاده از ظرفیت‌های علمی وورد پیدا کند.

وی با اعلام اینکه اقدامات سازمان بسیج علمی و پژوهشی با هدف ایجاد یک حرکت امید بخش برای نسل جوان بوده است، گفت: این مجموع با شناسایی و رفع خلاء‌های موجود در کشور تشکیل شده است.

موذن شناسایی خلاء‌ها، نیازها و توسعه نصهضت نرم افزاری ، پیشتیبانی و تقویت تشکل‌های علمی پژوهشی و فناوری بسیجی برای ورود به عرصه علم و تقویت بنیه علمی، پژوهشی و توانمندی سازی علمی مهارتی بسیجیان را از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: هدایت و حمایت از طرح‌های مخترعان، مبتکران، محققان و نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری در ابعاد مختلف را در دستور کار داریم و کمک به فراگیر نمودن تشکل هسته علمی، پژوهشی مردمی برای اثر گذاری در پیشرفت علمی و فناوری کشور را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان مازندران با اعلام اینکه تعامل موثر با مراکز علمی،پژوهشی، صنعتی، و دستگاه‌های ذیربط در کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌ها را به صورت ویژه در حال انجام است، افزود: به دنبال توسعه مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز رشد در استان مازندران هستیم.

وی با اعلام اینکه مهمترین فعالیت این مجموعه توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، حمایت مالی و مشاوره‌ای، جلب مشارکت و حمایت نهادهای مشابه ، ایجاد مراکز رشد و هدایت فناوری، توسعه و بهره‌برداری از طریق برقراری ارتباط با صنایع مرتبط، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد سازو کار مناسب برای عملیاتی کردن طرح و ایده‌های مصوب از اقدامات انجام شده در بسیج علمی مازندران، است، گفت: تعدادی از پروژه‌های خاتمه یافته این سازمان در صنایع دفاعی و غیر دفاعی کشور هدایت شده است.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران بیش از 6 مرکز رشد در حال فعالیت است، افزود: این مراکز بر اساس نیازها و قابلیت‌ها در شهرهای مختلف استان ایجاد شده است.

موذن با اعلام اینکه مراکز رشد شهید سهراب بخشی در حوزه مکانیک مرکز رشد شهید آرمان نعمتی نژاد در حوزه کشاورزی و شیلات، مرکز شهید شهریاری در حوزه الکترونیک، ایجاد شده است، گفت: این مراکز در شهرهای ساری، نوشهر و بابل راه اندازی شده و مرکز رشد شهدا بهشهر هم در حال راه اندازی است.

وی با اعلام اینکه در توسعه مراکز رشد هدف ما حمایت از نخبگان و طرح‌های آنها بوده است گفت: تعدادی از شرکت‌ها در مراکز رشد استان مازندران مستقر شده‌اند.

موذن در پایان با اعلام اینکه این مراکز رشد در زمینه تولید و لوازم تجهیزات پزشکی،دستگاه‌های خشک کن صنعتی، سازنده پکیج‌های دیواری، سازنده لوازم و تجهیزات پزشکی، سازنده پنل‌های خورشید و فعال در زمینه انرژی تجدید پذیر، سازنده رطوبت سنج‌های لیرزی، سازنده دوربین مدار بسته خودرو، ردیاب و جی‌پی‌اس، شخصی، سازنده قطعات الکترونیک خودرو، سازنده قطعات و ماشین آلات صنعتی، تولید کننده نرم افزارهای صنعیت و طراحی مکاترونیکی دستگاه‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها