آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر:

راه اندازی دفتر مشاهیر و مفاخر شهرستان ری کاری بزرگ و بدیع برای تثبیت عظمت ری است

خبرگزاری بسیج: آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر، حسین توکلی کِجانی، بخشدار و علیرضا عباسی رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک و جمعی از مسئولان این بخش صبح امروز از دفتر مشاهیر و مفاخر شهرستان ری دیدن کردند.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۱۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در این دیدار با قدردانی از اسمعیل شاه محمدی موسس بنیاد مشاهیر و مفاخر شهرستان ری اظهار داشت: راه اندازی این دفتر کار بسیار خوب، بزرگ و بدیعی به نظر می رسد که  می تواند برای تثبیت عظمت ری بسیار مفید باشد و تاریخ این مقطع از زمان را روشن کند.

وی افزود: برای قدمت تاریخ هشت هزار ساله ری ما مطلبی نداریم و مثل اینکه کسی انگیزه ای برای جمع آوری مطالب راجع به ری، شخصیت های ری و عظمتی که این آب و خاک دارد نداشته است و فقط عده ای تلاش هایی کرده اند که حاصل آن کتاب هایی است که شما در این مرکز جمع آوری کرده اید این کار می تواند تاریخ را روشن کند و آیندگان در این زمینه قضاوت خواهند کرد و شما حتما تحسین خواهید شد و در آینده اگر کسانی بخواهند در مورد ری تحقیقاتی داشته باشند یا مقاله ای را تهیه کنند حتما منابعی برای آنها به راحتی وجود خواهد داشت و تمام اطلاعات مورد نیاز در زمینه ری در آرشیو این مرکز وجود خواهد داشت.

آیت الله موسوی اظهار داشت: باید مشاهیر شهرستان ری در بخش های مختلف علمی،  ورزشی، مذهبی و ... گروه بندی، تفکیک و اولویت بندی شود؛ مجموعه این مدارک و اسناد در اختیار نسل آینده ومردم ری و سایر هموطنان و حتی مردم جهان قرار می گیرد و نمای روشنی پیش روی آیندگان قرار خواهد گرفت.

 در بازدید از دفتر بنیاد مفاخر و مشاهیر شهرستان ری، مهندس حسین توکلی کجانی، بخشدار کهریزک،علیرضا عباسی و مجتبی پرک، روسای شورای اسلامی شهر کهریزک و باقرشهر، مهندس عادل عبدی، عضو شورای اسلامی شهر کهریزک، جواد رستمی معاون خدمات شهری شهرداری باقرشهر، عادل عفتی مشاور شهردار کهریزک، علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک و زهرا علی محمدی نایب رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک حضور داشتند.

 

ارسال نظرات