هنرمند تئاتر در استان البرز خبر داد ؛

برگزاری تئاتر «غریب نخلستان کوفه» در مشکین‌دشت

هنرمند تئاتر در استان البرز گفت: تئاتر «غریب نخلستان کوفه» در مشکین‌دشت، با موضوع مظلومیت امام علی (ع) را در دوران حکومتشان، در کرج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۰۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، عادل جلیلی هنرمند تئاتر در استان البرز اظهار کرد: نمایش غریب نخلستان کوفه که به مناسبت شب‌های قدر در فرهنگسرای مشکین‌دشت روی صحنه می‌رود نمایشی است بر گرفته از کتب تاریخی و مقاتل مختلفی که توسط علمای بزرگ دیده‌شده و مطالبی که برخی از مداحان آن را قرائت کردن، لذا موضوع نمایش با مشورت علما و بزرگان شهر روایت‌شده و نمایش‌نامه به مظلومیت امام علی (ع) در اوج قدرت حکومت می‌پردازد.

برگزاری تئاتر «غریب نخلستان کوفه» در مشکین‌دشت

وی به موضوع نمایش اشاره کرد و گفت: نمایشنامه به موضوعاتی از قبیل بازماندگان جنگ نهروان، نخلستان، مناجات امیرالمؤمنین با چاه ، نحوه حکومت‌داری امیرالمؤمنین و نامه‌هایی که به برخی از فرماندارانش می‌نوشت و آن‌ها را نکوهش، نصیحت و تشویق می‌کرد، تصمیم‌گیری برای به شهادت رساندن علی بن ابیطالب، گفتگوی ابن ملجم مرادی در مسجد ، شهادت و وصیت امام علی (ع) و ... می‌پردازد.

این هنرمند تئاتر در البرز تأکید کرد: بزرگ‌ترین هدف نمایش برحسب فرمایشات مقام معظم رهبری، به مظلومیت‌های حضرت علی (ع) در دوران حکومت ایشان اشاره دارد که در اوج حکومت‌داری مظلوم هم بودند.

جلیلی بیان کرد: در این نمایش با زبان تئاتر سعی نمودیم رویدادهای ایام ضربت خوردن امام اول شیعیان در کوفه و شهادت آن بزرگوار و حکومت‌داری ایشان را نمایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن سعی در القای مفاهیم و الگوهای شیطانی خود به جوانان است و تهاجم فرهنگی زنگ خطری برای همه ماست تا از پیشرفت چنین ویروس خطرناکی جلوگیری کنیم.

هنرمند تئاتر در استان البرز  ادامه داد: تبیین حقایق دین و دلاوری امامان و پیامبران می‌تواند به روح پرسشگر و کنجکاو جوان پاسخی درخور و متناسب با نیازهایش بدهد و الگوی شایسته‌ای از دین و فرهنگ ایرانی– اسلامی به او معرفی کند.

گفتنی است نمایش مذهبی «غریب نخلستان کوفه» 17 و 18 خردادماه ساعت 21:30 در فرهنگسرای ولایت واقع در مشکین‌دشت روی صحنه می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها