یک کارشناس مسائل اجتماعی در نشست پایگاه حضرت سکینه(س)از ناحیه روح الله یزد:

بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی؛اهل بیت (س)هستند

کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی در پایگاه حضرت سکینه (س) از ناحیه روح الله یزد در محل مسجد حضرت ابوالفضل(س) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛غلامی در این نشست گفت: بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی؛اهل بیت (سلام الله علیها)هستند و باید زندگی این بزرگوران را مطالعه کرد و از زندگی ایشان الگوگیری کنیم.متأسفانه جامعه ايراني علي رغم مقاومتهاي آگاهانه روحانيت اصيل و مردم دين مدار با بسياري از سنن خويش و امورهويتي و اشکال و قالبهاي سبک زندگي ديني اش وداع کرد و عرصه را براي غرب زدگي فراهم نمود که منجر به تعريف جديدي از هويت، زندگي، عالم، علم و دين و دينداري گشت.
وی افزود:بايد اين نظريه انتقادي رهبر شجاع انقلاب را درک کنيم که مواجهه تمدن ايراني اسلامي با فرهنگ و تمدن غرب که امروزه بر تمام جهان سيطره يافته است، سبب تحولات بسياري در تمام شئونات جامعه ايراني شد و «چرا»هايي که ايشان مطرح مي کنندنياز به ريشه يابي معرفتي دارد.
وی همچنین اذعان کرد:ايرانيان همان طور که در برخي هويت و ارزشها، دچار بحران شده اند، در سبک زندگي نيز در 100 ساله اخير به ويژه از دوران روي کار آمدن رضاخان و تجدد آمرانه اش، دچار تشتت و تذبذب بسيار در نگرش ها و گرايش ها،آداب و رسوم، نظامات و سنن اجتماعي، باورها و حتي باورهاي ديني خود گشته و سبک زندگي اسلامي ايراني دچار تضادها و تناقض هاي بسيار شده است، به نحوي که از جامعه ما يک جامعه شبه مدرن ساخته است که نه مي توان آن را سنتي و اسلامي ناميد و نه ميتوان بر آن نام مدرن نهاد. بايد از اين تذبذب هويتي نگران بود. نگراني در کلام انتقادي ولي امر مسلمين کاملاً قابل درک است.

ارسال نظرات