تهیه و پخش بیش از27 هزار و600 دقیقه برنامه در نوروز 97

صداوسیمای مرکز زنجان از بهار طبیعت و نوروز 97 با تهیه و پخش بیش از27 هزار و600 دقیقه برنامه استقبال کرد.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۳۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در ایام نوروز امسال همکاران صدا و سیمای مرکز زنجان تلاش کرد با تولید ، تأمین و پخش برنامه های مختلف ، متفاوت، شاد و مفرح ، لحظات و ساعات خوش و به یادماندنی را برای بینندگان هم استانی و همچنین مسافرین نوروزی که میهمان استان در این ایام بودند ، فراهم نماید .

در این راستا رادیوی استانی مرکز زنجان با تهیه و پخش بیش از10 هزار و 500 دقیقه برنامه به استقبال بهار طبیعت رفت .

ویژه برنامه لحظه تحویل سال رادیو " نور و نوروز" نام داشت که از ساعات قبل از تحویل سال با آیتم های مختلف و متنوع از قبیل حضور میهمانان از اقشار مختلف به خصوص ایثارگران و آزادگان سرافراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت، تهیه گزارش و ارتباط زنده با مزار شهدا و امامزاده سید ابراهیم (ع)،  پخش گزارش از سرای سالمندان، بیمارستان ها و سایر دستگاههای خدمات رسان ، بسته های آموزشی در خصوص تغذیه نوروزی ، معرفي آداب رسوم مناطق مختلف و جاذبه هاي گردشگري و سنت هاي ويژه عيد نوروز در خدمت هم استانی ها و مهمانان نوروزی در استان بود . 

دیگر وِیژه برنامه رادیو «بهارانه» نام داشت که در طول ایام تعطیلات نوروزی هر روز در دو نوبت صبح و عصر با بخش های متنوع و با هدف ایجاد ساعاتی شاد و مفرح پخش شد .

سایر برنامه های روتین رادیو هم ازجمله نسیم بهار، آوا ونوا ، گلگشت، دوزدان، فانوس ، سرگذشت ایران ، تحویل آرزوها، مستند مراکز ایران را بگردیم، شبهای ایران ، همپای بهار و برنامه های تامینی و تولیدی که هرکدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ایام پخش شدند .

صدای استانی مرکز زنجان همچنین در دل برنامه های یاد شده ارتباطات زنده با سه شبکه رادیویی سراسری و  استانی صدای مراکز برقرار نمود که از آن جمله می توان به  13 ارتباط 10 دقیقه ای با رادیو سلامت، اجرای یک برنامه 40 دقیقه ای زنده با رادیو فرهنگ ، همچنین رادیو ایران ، 310 دقیقه ارتباط با 31 شبکه استانی و ارتباط مستمر با مراکز کرمانشاه و خوزستان و انعکاس کاروانهای راهیان نور اشاره نمود .

معاونت سیمای مرکز زنجان هم برنامه ریزی خوب و متنوعی را برای ایام نوروز انجام داده بود . عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه اشراق (نوروز گلی) بود که با آیتمهای متنوع لحظات شاد همراه با معنویت را برای هم استانی ها فراهم نمود .

ویژه برنامه «بایرام گجه لری» دیگر برنامه سیما بود که هر شب به صورت زنده  با موضوعات و بخش های متنوعی ازجمله پخش تصاویر زیبا نقاط دیدنی استان و معرفی جاذبه های گردشگری، بخش اطلاعات راهها و هواشناسی، مصاحبه های مردمی پخش وله های از طبیعت بهارانه استان ، سرودهای شاد و زنده و .... میهمان خانه های گرم بینندگان خود شده بود.

 مستند "راهیان بهشت" با موضوع  انعکاس حماسه حضور مردمی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس ، " باهار نغمه سی " با موضوع معرفی آداب ، رسوم و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان ، برنامه عید دیدنی، بیزیم اللر، گلگشت با حضور دوربین در بازار و پخش تصاویر زنده جنب و جوش مردم در ایام پایانی سال ، امین امت با موضوع گزیده سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس .... از دیگر برنامه های سیما برای ایام نوروز 97 بود .

همچنین سیما چندین ارتباط زنده با شبکه های مختلف استانی نیز در این ایام داشت .

اجرای یک برنامه مشترک زنده با مرکز البرز و 10 ارتباط زنده به مدت 100 دقیقه با مراکز عملیاتی دفاع مقدس از جمله این ارتباطات بود .

 در مجموع معاونت سیما بیش از 16 هزار دقیقه برنامه متنوع در ایام تعطیلات نوروزی ، تولید ، تأمین و پخش کرد .

معاونت  اطلاعات واخبار در ایام نوروز همگام با سایر معاونتهای تولیدی مرکز با تهیه و پخش گزارش های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی در موضوعات مختلف مرتبط با نوروز به مدت 1070 دقیقه تلاش نمود تا در راستای خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی عمل نماید .

ارسال نظرات