مواد محترقه،چهار شنبه سوری و ضایعه‌های جبران ناپذیر آن

فرمانده نیروی انتظامی قروه نسبت به وقوع رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه آخرسال هشدار داد و گفت: نباید با ایجاد سرو صدای ناهنجار و مهیب شادکامی خود را به تلخ کامی دیگران تبدیل نمود.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۰۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
سرهنگ حسین رضا رشیدی امروز و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با تاکید بر اینکه باید از خرید و استفاده از مواد محترقه خودداری کرد اظهار داشت: نگهداری مواد محترقه از قبیل: اکلیل و سرنج، کلرات و زرنیخ و دیگر مواد محترقه غیر مجاز و برخلاف قانون بوده و می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را برای خود و دیگران به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید با پرتاب ترقه و مواد محترقه باعث سلب آسایش دیگران شد، خطاب به جوانان افزود: با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان‌ها که باعث بد منظر کردن شهر و آسیب رساندن به آن می‌شود خودداری نمایید

فرمانده انتظامی قروه خاطر نشان کرد: والدین باید با هوشیاری از نگهداری مواد محترقه در منزل جوگیری کنند و حتی وسایل و مواد استاندارد نیز نباید در نزدیکی وسایل برقی و حرارتی قرار داده شود.

رشیدی ادامه داد: بسیار اتفاق افتاده است که مواد منفجره در جیب و یا در دست منفجر شده اند و بنابراین باید خانواده‌ها نسبت به این مسائل هوشیار باشند.

وی با اشاره به گروه‌های در معرض خطر، افزود: صدای ناشی از انفجار برای نوزادان، خانم‌های باردار، بیماران و سالمندان بسیار خطرناک است.

فرمانده انتظامی قروه با تاکید بر اینکه از تجمع و برافروختن آتش و ایجاد راهبندان در معابر باید خودداری نمود افزود: نباید با ایجاد سرو صدای ناهنجار و مهیب شادکامی خود را به تلخ کامی دیگران تبدیل نمود.

رشیدی پرهیز از رفتار‌های پرخطر را ضروری برشمرد و گفت: برافروختن آتش می‌تواند در دست انسان باشد همیشه اطفای آن در دست انسان نیست و امکان سرایت آتش به منزل، اتومبیل و ... وجود دارد.

وی با هشدار نسبت به عواقب رفتار‌های پرخطر تصریح کرد: جوانان باید هوشیار باشند که سوختگی بسیار دردناک است و بی احتیاطی می‌تواند لحظات شاد زندگی را به درد و رنج همیشگی تبدیل کند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات