اردوی جهادی حس مناعت طبع، ‏محبت، ایثار و تقوا را در جوانان گسترش می دهد

خبرگزاری بسیج: مسئول گروه جهادی دانشجویی سفیران امام خامنه ای گفت: اصلی ترین هدف یک گروه جهادی باید توسعه و آموزش هنجارهای اجتماعی و فراهم آوردن امکانات برای اشتغال زایی باشد.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۲۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

مسئول گروه جهادی دانشجویی سفیران امام خامنه ای (مدظله العالی) در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: اردوی جهادی حس قناعت، مناعت طبع، بخشش، ‏محبت، ایثار، زهد و تقوا را در بین جوانان گسترش خواهد داد.

 حامد بدرلو خادم گروه جهادی سفیران امام خامنه ای (مدظله العالی) دانشگاه فرهنگیان شهرری بسیج دانشجویی استان تهران، در ارتباط با انگیزه و هدف خود از ورود به کارهای جهادی گفت: انگیزه من برای ورود به کارهای جهادی زمانی شکل گرفت که برای اولین بار در سال ۹۳ این اردو رو در لرستان تجربه کردم و همان زمان بود که متوجه شدم در زمینه محرومیت زدایی علاقه و استعداد بالقوه ای دارم که میتوانم با تعمیم دادن این کار جهادی در حوزه های مختلف  بیشتر موفق باشم.

چون گروه جهادی ما از دانشگاه فرهنگیان برخاسته، به نظر بنده با توجه به شرایط فعلی کشور، اصلی ترین هدف یک گروه جهادی باید توسعه و آموزش هنجارهای اجتماعی و فراهم آوردن امکانات جهت اشتغال زایی باشد. به نظر بنده تاثیر فرهنگی که فعالیت های جهادی در روستاها و مناطق محروم برای اشاعه عدالت اجتماعی می گذارد تا به ‏حال هیچ فعالیت دیگری نتوانسته است بگذارد.

 وی در مورد خاطرات گروه جهادی به اردوی سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در روستای بگ وردی شهرستان دلفان استان لرستان بودیم، به مدت ده روز باران شدیدی بارید و ما به همراه روستاییان در زیر باران اقدام به ساخت دیوار های مسجد کردیم. یک روز هم برای برگزاری جشن ولادت امام هادی (علیه السلام)، می خواستیم برویم از شهر شیرینی بخریم خودرو پیدا نکردیم، زیر بارش باران با موتوری که خیلی غراضه بود رفتیم شهر، شیرینی خریدیم و موقع برگشت در بیست کیلومتری روستا موتور پنچر شد و پیاده آمدیم به سمت روستا! در واقع لذتی که در این امور بود و تجاربی که کسب کردیم شاید در هیچ مقطعی از دوران زندگی ما بوجود نیامده بود.

مسئول گروه جهادی با اشاره به اینکه اقدمات جهادی، حس نوع دوستی را در جوانان بیدار می کند و باعث می شود خودشان خارج از اردوهای جهادی اقدام به فعالیت در شهر و روستاهای خود کنند گفت: اردوی جهادی حس قناعت، مناعت طبع، بخشش، ‏محبت، ایثار، زهد و تقوا را در بین جوانان گسترش خواهد داد.

وی با اشاره به بعضی از اقدامات صورت گرفته گفت:

۱- اجرای طرح اشتغال زایی در روستایی بگ وردی لرستان، کاشت زعفران

۲- کمک در ساخت مسجد روستای بگ وردی

۳-  ساخت انبار علوفه در روستای فخرالدین بجنورد

۴-  اجرای طرح اشتغال زایی در قالب ساخت کارگاه پرورش طیور در شهرستان دلفان

۵-  توزیع ماهانه سبد کالای غذایی بین نیازمندان شهرستان رباط کریم

۶- ساخت مسجد حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) در روستای سردار آباد لرستان

۷- ساخت ۴ باب سرویس بهداشتی و حمام در روستای دهلیز شهرستان حمیدیه

و... از جمله اقدامات گروه جهادی سفیران امام خامنه ای در طول سال های گذشته بوده است.

 بدرلو اظهار داشت: اردوهای جهادی کم و کاستی های فراوانی دارد از جمله عدم حمایت ارگان هایی که خدمت رسان هستند. در برنامه ریزی و اجرای اردوها تنها بسیج سازندگی سپاه از ما حمایت می کند که با توجه به فراوانی گروه های جهادی و کمبود اعتبار، لازم است که ارگان های دیگر نیز به کمک ما بیایند تا اردوها ثمربخش تر انجام بگیرد. باید یک ستادی در سطح کشور تشکیل شود و ارگانهایی که در امر محرومیت زدایی فعال هستند ملزم به حمایت از گروه های جهادی بشوند تا از این طریق یک عزم راسخ در سطح کشور بوجود آید.

ارسال نظرات