همزمان با هفته بسیج:

همایش کوهنوردی بانوان بسیجی میبدی در ارتفاعات روستای اشنیز/ بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی است

کارشناس شبکه بهداشت شبکه بهداشت شهرستان در همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت که به همراه همایش کوهنوردی بانوان بسجی صورت گرفت ، بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی ذکر نمود .
کد خبر: ۸۹۵۲۳۸۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت همزمان با هفته بسیج در ارتفاعات روستای اشنیز میبد برگزار شد.
گفتنی است ، جمعی از دانش آموزان دبستان قرآنی مهر ایران زمین نیز به همراه مدیر و معلمین این دبستان در مراسم حضور داشتند .
" فطروسی" کارشناس شبکه بهداشت میبد در همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت که به همراه همایش کوهنوردی برگزار شد ، طی سخنانی بیان کرد : جمعیت در بعضی از کشور ها رشد منفی داشته و در کشور ما نیز در طی یک دوره ای اصل بر افزایش جمعیت گذاشتند و سپس با زیاد شده جمعیت کشور دوباره جلوی رشد جمعیت گرفته شد که باید گفت هیچ کدام از این دوکار به صورت کارشناسی شده صورت نگرفت .

وی افزود : در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که جمعیت در ایران نیز رو به جمعیت پیری می رود و همچنین سن ازدواج هم رو به افزایش است و اگر ازدواجی هم صورت می گیرد ، زوجین به بهانه ادامه تحصیل ، بچه دار شدن را به تاخیر می اندازند که این موضوع گذشته از تاثیری که در رشد منفی جمعیت می گذارد باعث بالا رفتن هزینه های درمان ناباروری می شود .

این کارشناس از دیگر نتایجی که بدان رسیده اند را کم شدن جمعیت جوان کشور از دهه 70 به بعد ذکر نمود و افزود : با کم شدن جمعیت جوان کشور نیروی کار نیز کم می شود و در نتیجه رشد و شکوفایی آن جمعیت نیز کم می شود .

وی با توصیه اینکه ، هیچ موقع باردار شدن را به زمانهای دیگر موکول نکنید ، تصریح نمود : بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی است که به تاخیر انداختن این زمان مشکلاتی چون ناباروری را به وجود می آورد .

فطروسی همچنین با اشاره به بیماریهای مختلف نظیر دیابت و چاقی ، ورزش از جمله پیادروی را ضروری دانستو توصیه در انجام همایشهای پیاده روی نظیر آنچه امروز برگزار شد ، نمود.

وی از بانوان خواست حتما به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند تا تحت غربالگری قرار گیرند تا جامعه سالمی داشته باشیم و افزود : داشتن جامعه سالم در گرو این است که هر فردی از خود مراقبت به عمل آورد .

این کارشناس همچنین به طرح سفیر سلامت اشاره نمود و گفت : هرکدام از شما می توانید سفیر سلامت برای خانواده خود باشید ، با خواندن کتابچه های خود مراقبتی که در مراکز بهداشت است ، می توانید با انواع بیماریها آشنایی داشته باشید و به خانواده و اطرافیان خود نیز آموزش دهید .

وی با اظهار امیدواری که انشاالله همه ما بتوانیم مادران سالمی برای فرزندان خود باشیم ، بیان کرد : یک مادر سالم می تواند خانواده و فرزندان سالمی را نیز داشته باشد .

فطروسی در پایان خاطر نشان کرد : در مراکز درمانی همه افراد تحت پوشش و دارای پرونده الکترونیکی هستند ولازم است افراد مراجعه بیشتری به مراکز بهداشتی داشته باشند.
همایش کوهنوردی بانوان بسیجی میبدی در ارتفاعات روستای اشنیز/ بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی است
ارسال نظرات