همزمان با ماه محرم

اجرای طرح احسان حسینی در کردستان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، از اجرای طرح احسان حسینی همزمان با ماه محرم در این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۷ میلیارد ریال به نیازمندان کمک شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، گفت: طرح احسان حسینی به منظور بهره‌مندی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد، از فیوضات ماه محرم به ویژه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه در قالب این طرح نذورات اهدایی به همت خیرین و هیئت‌های عزاداری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان توزیع می‌شود، عنوان کرد: سفره‌های اطعام و نذورات عزاداران حسینی در اکثر مساجد، حسینیه‌ها و منازل در ماه‌های محرم و صفر گسترانیده می‌شود.



معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، ادامه داد: سال گذشته و در راستای اجرای طرح احسان حسینی ۱۷ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۷۲۴ هزار کمک نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان جمع آوری شد که بیشترین کمک‌ها توسط مردم نوعدوست و خیر بیجار بود.



این مقام مسئول، بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند از ظرفیت ماه محرم و ترویج سنت‌های حسنه الهی، اسلامی، احسان و نیکوکاری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح احسان حسینی برشمرد و افزود: کمک به محرومین و مستمندان با حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه هدف و فراهم سازی زمینه بهره‌مندی مددجویان از فیوضات این ماه نیز از دیگر اهداف اجرای طرح احسان حسینی است.



رحیمی، با بیان اینکه از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای طرح احسان حسینی بهره گرفته می‌شود، تاکید کرد: ادارات تابعه این نهاد، مراکز نیکوکاری و مساجد استان آماده دریافت نذورات و احسان مردم عزادار بین مددجویان و نیازمندان است.


وی، برپایی پایگاه‌های حامی یابی در استان همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: کمک‌ها و نذورات مردمی جمع‌آوری شده بعد از ماه محرم و صفر در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات