مصطفی برزگر
در پهله زرین آباد صورت گرفت،
پیکر 2 شهید گمنام در بوستان بخش پهله زرین آباد دهلران تشیع و تدفین شد.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۰۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بخش پهله زرین آباد دهلران پس از گذشت سی و هفت سال دوباره حال و هوای داع مقدس به خود گرفت.

امروز مردم شهید پرور و ولایت مدار پهله زرین آباد میزبان دو لاله شدند که بیش از سی سال پیش در خاک رفتند و امروز از دل خاک بیرون آمدن تا به خاک ابدی روند و گلستانی شوند در بوستان این بخش..

مرد و زن ، کوچک و بزرگ به عشق شهدا و پاسداشت مقام شهید آمده بودند تا به پدران و مادران شهدای گمنام بگویند همه ما پدران و مادران، برادران و خواهران شهدا هستیم و خیالتان راحت که این شهدا در دیار ما هم پدر و مادر و هم برادر و خواهر داشته و هرگز مزارها آنها را تنها نخواهیم گذاشت

 

این دو شهید والامقام که مربوط به عملیات های کربلای چهار در سال ۶۵ و عملیات بدر در شرق دجله هستند به تازگی تفحص شده و امروز در این بخش تشییع و به خاک سپرده شدند

 

حسینعلی موسوی ، فرماندار دهلران ، در این آئین اظهار کرد: شهدا سرمایه های گرانقدر و روشنی بخش راه ما هستند و همه باید قدردان خون شهدا و خانواده های معظم آنان باشیم و بیش از پیش در راه و مسیر آنان گام برداریم.

 

وی افزود: شهدا از هستی خود گذشتند تا انقلاب و ارزش ها حفظ شود و امروز ما از نعمت امنیت برخوردار باشیم.

 

فرماندار دهلران با اشاره به وجود مزار بیش از 100 شهید در امامزاده های بخش زرین آباد بیان نمود: امروز نیز مردم این بخش نشان دادند که همواره بر عهد و پیمان خود با شهدا باقی هستند و با حضور حماسی خود این مهم را به ثبت رساندند.

 

حجت الاسلام موسوی- امام جمعه دهلران- نیز در این مراسم بیان نمود: هرچه داریم به برکت خون شهداست، شهدا چشم و چراغ ملت و نشان دهنده راه هستند و همه باید در پاسداشت خون شهدا و ادامه راه آنان همت کنند.

 

وی خون شهدا را ضامن حفظ انقلاب و ارزش ها دانست و افزود: امروز به برکت خون شهدا در امنیت هستیم و به واسطه همین روحیه شهادت طلبی ملت است که دشمنان نمی توانند در مقابل ما بایستند.

 

سرهنگ محمدرضا شرف بیانی ، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام- نیز گفت: پیکر این شهدا مربوط به عملیات های کربلای چهار در سال 65 و عملیات بدر در شرق دجله است.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر پنج شهید گمنام طی هفته جاری در ایلام تشییع و خاکسپاری می شود، یادآور شد: 2 تن از این شهدای والامقام در زرین آباد و 2 تن دیگر در بخش سراب باغ آبدانان و یک تن نیز در سپاه امیرالمومنین استان با حضور مردم خاکسپاری خواهند شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام تاکید کرد: قبور مطهر این شهدا برای همیشه میعادگاه عاشقان بوده و مکانی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در بخش زرین آباد خواهد بود.

تشییع و تدفین 2 شهید گمنام

تشییع و تدفین 2 شهید گمنام

تشییع و تدفین 2 شهید گمنام

تشییع و تدفین 2 شهید گمنام

 

ارسال نظرات