مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

165هزار و 689 کیلوگرم لاشه ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد

از پنج میلیون و 549 هزار و 960 قطعه طیور کشتار شده 165 هزار و 689 کیلوگرم لاشه ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۶۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی چهار ماهه گذشته از سالجاری پنج میلیون و 549 هزار و 960 قطعه طیور در کشتارگاه های این استان کشتار و لاشه های سالم بهداشتی وارد چرخه مصرف شده است.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: 11 میلیون و 624 هزار و 518 کیلوگرم لاشه سالم از این تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه ها وارد مراکز عرضه در استان زنجان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از پنج میلیون و 549 هزار و 960 قطعه طیور کشتار شده 165 هزار و 689 کیلوگرم لاشه ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر خروج لاشه های ناسالم از چرخه مصرف 94 هزار و 866 کیلوگرم نیز اندام های ناسالم و غیربهداشتی حذف شد.

حاج کاظمی یادآورشد: در حال حاضر استان زنجان دارای چهار کشتارگاه طیور است که دامپزشکان، ناظران بهداشتی و شرعی بر کل مراحل کشتار نظارت دارند.

حاج کاظمی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشاء دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

ارسال نظرات