بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه زینبیه ناحیه مرکزی یزد

بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه مراسمی در پایگاه کوثرالنبی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی با سخنرانی حجت السلام قطبی از قم و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۱۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه مراسمی در پایگاه کوثرالنبی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی با همکاری پایگاه والفجر برادران و جوانان محل با سخنرانی حجت السلام قطبی از قم و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام قطبی ضمن تسلیت شهادت آن امام بزرگوار تاکید بسیاری بر علم آن امام داشته و گفت:"امام صادق (ع) در سالهای آخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان با استفاده از درگیری بنی امیه و بنی عباس توانستند نهضت علمی و مذهبی خود را گسترش داده و عملا مدینه را حوزه درسی خود قرار دهند که درآن هزاران پژوهنده مشتاق در رشته های گوناگون از محضرایشان بهره می گرفتند.

حجت السلام قطبی ادامه داد : بسیاری از دانشمندان آن زمان شاگردان امام صادق(ع) بودند از جمله جابرابن حیان,ابو حمزه ثمالی , بهلول و هشام ابن حکم که از متکلمین شعیهو از اصحاب امام صادق(ع) بود جایگاه او در نزد امام تا حدی بود که امام در مورد او میفرماید "هشام بن حکم مراقب و نگهبان حق ما و موید صادق ما و نابود کننده نظرهای باطل دشمنان ماست کسی که از او پیروی کند از ما پیروی کرده و کسی که دشمن او باشد دشمن ماست" .

و همچنین در پایگاه فاطمیه این حوزه نیز مراسمی برگزار شد.


ارسال نظرات