دولتمردان در کردستان احساس مسئولیت و خدمتگزاری نمی‌کنند/شیعه و سنی با وحدت در کنار هم هستیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: مشکلی که در کردستان داریم این است که گاهی اوقات مسئولان دولتی و غیردولتی استان احساس خدمت‌گذاری نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۶۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از تسنیم،  حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی  ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران این رسانه در جهت تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه گفت: باید هدف رسانه رشد، ارشاد، آگاهی رساندن به مردم، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و متعهدانه در جهت رسیدن به اهداف باشد.
 

وی گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش دو بحث مهم و اساسی است و باید رسانه‌ها عملاً الگوی اخلاقی برای مابقی باشند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به برجام، تصریح کرد: در طول این چند سال که بحث برجام و مذاکرات مطرح بوده تمام شبکه‌ها و روزنامه‌ها به نوعی مخالفان دولت قبلی بوده‌اند و انتقادهای زیادی به کارهای آنان داشته‌اند.
 

وی گفت: مسئولان دولت قبلی‌تر هیچ‌وقت تعابیری همچون [به جهنم؛ سرشان نمی‌شوند و یا بی‌سوادند] به کار نمی‌برند که در این دولت به کار برده می‌شد و اینها در شأن مسئولین نظام نیست حال هر کسی که می‌خواهد باشد.
 

مسئولان کردستانی ظرفیت انتقاد و سعه صدر داشته باشند

باباشاهی با اشاره به واکنش دولت به برخی انتقادات، افزود: انتقاد در واقع "بیان یک واقعیت" بوده و اگر ظرفیت فرد بالا باشد آن را می‌پذیرد و یکی از شرایط مسئول در نظام اسلامی این است که سعه صدر یا گشادگی سینه داشته باشند و همه چیز را تحمل کنند.

وی اظهار کرد: وی افزود: یک فرد مسئول در هر پست و موقعیتی که باشد از معاون اول رئیس جمهور، وزراء، مدیران کل، زیر مجموعه و حتی یک رفتگر شهرداری اگر قدرت و ظرفیت انتقادپذیری نداشته باشند هم خودش اذیت می‌شود و هم نمی‌تواند کارش را انجام دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در مدیریت اسلامی اولین شرط برای مسئولان "داشتن سعه صدر" است چراکه پیامبر اکرم(ص) در مدت 13 سال در مکه تمام تمسخرها و تهمت‌ها را شنید اما به خاطر سعه صدر توانست آن کارها را تحمل کند.
 

گاهی اوقات مسئولین در مقابل یک انتقاد بر آشفته می‌شوند

وی با بیان اینکه وقتی انتقاد نباشد خود به خود نوعی دیکتاتوری و ممنوعیت زبان ایجاد می‌شود، گفت: متاسفانه گاهی اوقات مسئولین ما سعه و شرح صدر ندارند و در مقابل یک انتقاد بر آشفته می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند که باز هم به آن حرف‌ها انتقاد وارد است.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: مسئولین باید خودشان را خدمتگزار مردم بدانند؛ سعه صدر و در کار اخلاص داشته باشند؛ برای رضای خدا کار کنند و گوش و سینه آنها تحمل هر مدل انتقاد را داشته باشد.
 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه گفت: این مسئله نیاز به یک پیش زمینه و تحلیل دارد و اولین بار نیست که سپاه در خارج از مرزها اقدامات و عملیات انجام می‌دهد و در گذشته نیز نسبت به حرکت‌های ضدانقلاب و منافقین عملیات داشته‌ایم و این بار نیز سپاه وظیفه خود را انجام داده منتها در این مقطع از زمان تاکتیک و حرکت دشمن به طور دیگری بود.
 

حجت‌الاسلام باباشاهی افزود: در این مدت 4،5 سال گذشته سیاست‌های دشمن به گونه دیگری شده و تهدیدات نظامی و برنامه‌های غیرنظامی داشته‌اند و گاهی اوقات عنوان می‌کردند همه گزینه‌ها روی میز است؛ همه گزینه‌ها زیر میز است و گاهی اوقات صراحتاً تهدید به عملیات‌های نظامی می‌کردند که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به یکی از تهدیدات آنان فرمودند: [اگر شما غلطی بکنید ما حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم].
 

وی اظهار کرد: قطعاً دشمنان در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز اهداف زیادی داشتند و به دنبال ایجاد ناامنی بودند اما خوشبختانه شاهد حضور 75 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای بودیم که در حد حماسه بود.
 

"باهوشیاری و آمادگی نیروهای انقلاب" تروریسم نتوانست کاری کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به حملات ترویستی تهران گفت: متأسفانه 18 تا 20 نفر از هموطنان بی‌گناه ما در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند اما خوشبختانه به خاطر هوشیاری و آمادگی نیروهای انقلاب نتوانستند به آن اهداف شوم خود برسند و کاری کنند.
 

دشمنان می‌خواهند امنیت پایدار غرب کشور را زیر سوال ببرند

وی گفت: در این حادثه تروریستی دشمن چند هدف همزمان داشت و و از تروریست‌هایی که خاستگاه آنها در غرب کشور بود استفاده کرد و به نوعی می‌خواستند مسئله شیعه و سنی را مطرح کنند و امنیت پایدار غرب کشور را زیر سوال ببرند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: واکنش علمای اهل سنت کردستان، کرمانشاه، شرق کشور و شمال کشور به حادثه تروریستی تهران امری طبیعی بود، همانطور که علمای اهل شیعه واکنش داشتند آنها هم واکنش نشان دادند و می‌خواستند این اتهام را رفع کنند اما وظیفه ما این است در ایامی که این سوء ظن‌ها نیست مجموعه همه عالمان و دانشمندان در مساجد و محافل تفکرات دشمن در مورد قوم‌گرایی یا اختلافات مذهبی را که می‌خواهند مطرح کنند برای جوانان تبیین تا در دام آنان قرار نگیرند.
 

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و رهبری در نظام اسلامی گفت: رهبر و ولایت فقیه در نظام اسلامی الگو و مسئولیت آن یک مسئولیت الهی بوده و صرفا مال مسلمانان ایران نیستند و مسئولیت تمام بشر را احساس می‌کنند و یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بیان فرمودند: " آتش به اختیار" در مورد مسایل فرهنگی و از آنان به عنوان افسران فرهنگی نام بردند.
 

حجت‌الاسلام باباشاهی افزود: "آتش به اختیار" واقعاً چیز جدیدی نیست و امام راحل(ره) نیز در توضیح مسائل فرموده‌اند: [اگر مردم دیدند که مسئولین نسبت به برخی مسائل از جمله امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجه و رعایت نمی‌کنند] خودشان وظیفه دارند که بروند و آن کار را انجام دهند.
 

"آتش به اختیار" همان امربه‌معروف و نهی از منکر است

وی اظهار کرد: "آتش به اختیار" همان امربه‌معروف و نهی از منکر بوده و امربه‌معروف و نهی از منکر نیز همانند آتش به اختیار عمل می‌کند اما گاهی اوقات دشمن چون شیاد و حیله‌گر است از این ظرفیت سوءاستفاده می‌کند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بر شناخت تاکتیک‌های دشمن در چنین شرایطی تاکید کرد و گفت: در "آتش به اختیار" باید دشمن را بزنیم نه اینکه دنبال تضعیف خودی‌ها باشیم.
 

سپاه در هر کجا که انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار گیرد قاطعانه مقابله می‌کند

وی گفت: اگر ارکان انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار گیرد در واقع خود انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار گرفته و در هر کجا که این تهدید وجود داشته باشد سپاه پاسداران بنا بر وظیفه ذاتی خود قاطعانه مقابله می‌کند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: ما قطعاً در کشور هم افراد دشمن داریم اما تعداد آنها زیاد نیست و در برخی موارد جوسازی می‌کنند و متاسفانه از فضای امنی که نظام اسلامی ایجاد کرده فریاد می‌زنند که آزادی نیست؛ دیکتارتوری است و به فعالیت‌های تخریبی خودشان مشغول هستند در حالی که نظام هم بسیاری از آنها را می‌شناسد.
 

وی گفت: تا زمانی که مخالفان در داخل کشور دست به سلاح نبرند و محاربه نکنند نظام با آنان کاری ندارد و این نشان از عمق نظام اسلامی و مردم سالاری واقعی دینی کشورمان است و در فتنه سال 88 تعدادی از آنها خودشان را نشان دادند.
 

حجت‌الاسلام باباشاهی افزود: پیام ما به مخالفان داخل کشور این است که اگر روزی بخواهند ناامنی ایجاد کنند در زیر سایه امنیت نمی‌توانند زندگی کنند چرا که اولین کسانی که قابل دسترسی باشند خود آنها هستند.
 

دشمنان ایران اسلامی در هیچ نقطه‌ای از کشور امنیت ندارند

وی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی در هیچ نقطه‌ای از کشور امنیت ندارند چراکه سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشورمان «سیستم مردمی» است و همه مردم با نظام همراه و همسو هستند و مخالفان داخلی نمی‌توانند در بین مردم نفوذ و رخنه کنند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تاکید کرد: در این موقعیت زمانی "دشمن‌شناسی و شناخت تاکتیک‌های دشمن" برای مردم به‌ویژه جوانان باید بازگو شوند چراکه نسل جوان جامعه با یک مجموعه‌ای مواجه هستند که در دریایی از امکانات و خوبی‌ها قرار دارند اما از قبل هیچ اطلاعی ندارند".
 

وی با اشاره به عظمت حکومت اسلامی گفت: حکومت اسلامی حکومت تک نفره را کنار زده و حاکمیت مردمی بر مبنای قرآن و اسلام آورده است و جوانان ما باید گذشته را مطالعه کنند.

وحدت شیعه و سنی در کردستان پیام مهمی برای دشمنان دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات استان کردستان و حتی در نظام اسلامی بعد از گذشت 38 سال این است که از مسائل قومیتی و تفرقه‌های مذهبی عبور کرده‌ایم و هیچ‌کس نمی‌تواند بحث قومیت و مذهب را مطرح کند چرا که همه ما مسلمانان شیعه و سنی با وحدت در کنار هم هستیم و این پیام مهمی برای دشمنان است.
 

مسئولان دولتی کردستان احساس خدمتگزاری نمی‌کنند

وی گفت: مشکلی که در کردستان داریم این است که گاهی اوقات مسئولان دولتی و غیردولتی استان احساس خدمتگزاری نمی‌کنند.
 

حجت‌الاسلام باباشاهی افزود: مسئولان کردستانی از استاندار گرفته تا فرماندار، شهردار، مدیران‌کل ادارات و سازمان‌ها باید خودشان را خادم واقعی مردم بدانند و در خدمت مردم باشیم.
 

وی اظهار کرد: اگر مردم کردستان احساس خدمتگزار بودن را در مسئولین ببینند هیچ‌وقت نخواهند گفت که مدیر باید بومی باشد چرا که مردم [خدمت] می‌خواهند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: مشکل عمده ما در کردستان و جاهای دیگر این است که مسئولین به طریقه بیان عنوان می‌کنند که خدمتگزار مردم هستیم اما اگر فردی در حد دو تا سه بار به مسئولین مراجعه کند سر او داد می‌کشند در حالیکه خدمت‌گذار هیچ‌وقت سَر کسی داد و فریاد نمی‌زند و کسی را از اتاق کارش بیرون نمی‌کند.
 

وی اضافه کرد: ما مسئولین قانونی، شرعی، اسلامی و قرآنی حقوق بگیر هستیم و حقوقمان را از بیت‌المال که از طریق درآمد نفت و مالیات‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند می‌گیریم بنابراین بنابراین باید خدمتگززار مردم هم باشیم.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به سخنان امام راحل(ره) که مردم ولی نعمت هستند، خاطر نشان کرد: مسئولین باید به جای مردم احساس مشکل بودن بکنند نه خود مردم و اگر مسئولین "مردمی" شوند بسیاری از رانت‌ها و مسائل دیگر به وجود نمی‌آید و حقوقشان حلال است.
 

بسیاری از مشکلات کردستان ناشی از بی‌توجهی برخی مسئولان است

وی گفت: بسیاری از مشکلات به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان است و گرنه ما در استان کردستان هیچ مشکل امنیتی، قومیتی و تفرقه مذهبی نداریم و همه اینها به لطف خداوند متعال حل شده و مسلمانان شیعه و سنی متحد و یکی هستند.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: تکیه‌گاه و پناهگاه ما با مردم است و بحث شیعه و سنی مطرح نیست و زمانی که مسئولان در جایی کار خودشان را انجام نمی‌دهند زمینه برای اختلافات توسط دشمنان ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات