مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

مددکاران باید موجبات ارائه خدمات اثربخش به مددجویان را فراهم ‌کنند

مددکاران باید با شناخت عمیق از خانواده‌ها و نیازهای آن‌ها ازیک‌طرف و ظرفیت‌های خدمت‌رسانی در امداد از طرف دیگر موجبات ارائه خدمات اثربخش به مددجویان را فراهم ‌کنند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۱۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم بابیان اینکه فلسفه کار کمیته امداد حمایت و مددکاری نیازمندان است، گفت: مددکاران باید با الگو گیری از ائمه معصومان (ع) و توکل به خداوند و با استفاده از توانایی، تجربه و دانش خود در این حوزه اثرگذار باشند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه مددکاری تلفیقی از شوق با شغل است که درنهایت منجر به امیدبخشی در مددجو می‌شود، افزود: انجام مددکاری حرفه‌ای با شناخت دستورالعمل‌ها و ایجاد یکپارچگی در کار باروحیه جهادی و تفکر بسیجی ازجمله موضوعاتی است که یک مددکار باید در تمامی فعالیت‌ها در حوزه کارکردی خود موردنظر داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف حوزه مددکاری به‌عنوان یکی از حوزه‌های حساس و تأثیرگذار در ارائه خدمات به مددجویان افزود: حوزه مددکاری پیشانی فعالیت‌های کمیته امداد است، چراکه اگر امور در این حوزه به‌درستی انجام شود، شاهد توانمندی مددجویان و شکوفایی آن‌ها در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه مددکاران باید با نیازسنجی دقیق و اولویت‌بندی نیازهای مددجویان موجب ارائه خدمات هدفمند به جامعه هدف شوند ، ادامه داد : با این رویکرد تأثیرگذاری خدمات افزایش‌یافته و خودکفایی و توانمندی مددجویان محقق خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مددکار به تعبیری پزشک خانواده در کمیته امداد محسوب می‌شود ، گفت : با تشخیص و ارجاع صحیح نیازها خانواده‌ها توانمند شده و زمینه درآمدزایی و استقلال اقتصادی آن‌ها فراهم می‌شود.

صفری حوزه مددکاری را شناسنامه خدمات امداد و مددکاران را مدعی‌العموم خانواده‌ها در کمیته امداد عنوان کرد و افزود: درواقع مددکاران سفیران کمیته امداد در خانواده‌ها هستند و با نیازسنجی درست از خانواده‌ها و ارجاع صحیح نیازهای آن‌ها زمینه ارتقای سطح فکری ،فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها را فراهم می‌کنند.

وی بابیان اینکه مددکاری مجموعه‌ای از مداخلات حرفه‌ای و تخصصی هدفمند است ، تأکید کرد : مددکاران باید با شناخت عمیق از خانواده‌ها و نیازهای آن‌ها ازیک‌طرف و ظرفیت‌های خدمت‌رسانی در امداد از طرف دیگر موجبات ارائه خدمات اثربخش به مددجویان را فراهم ‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه با اولویت‌بندی و دسته‌بندی نیازهای مددجویان توسط مددکاران زمینه ارائه خدمات هدفمند به خانواده‌ها فراهم خواهد شد ، افزود : همین امر موجب شناسایی بهتر جامعه هدف شده و منجر به اثربخش‌تر شدن خدمات خواهد شد.

ارسال نظرات