تفاهم‌نامه مطالعات رودخانه بشار یاسوج با کره جنوبی

تفاهم‌نامه‌ای بین نمایندگان ایران و کره جنوبی به‌ منظور اجرای مطالعات مهندسی بر روی رودخانه بشار یاسوج تنظیم و مبادله شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۷۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گفت:این نشست مشترک دیروز با 
حضور نمایندگان وزارت محیط زیست کره جنوبی و نمایندگان وزارت نیرو در تهران برگزار و مصوب شد مطالعات مهندسی رودخانه بشار کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از رودخانه‌های کشور با توجه به شرایط طبیعی خاص به عنوان پایلوت انجام شود.
  علی داوودی  مهر با بیان اینکه ادامه نشست به‌صورت تخصصی نیز امروز در مدیریت منابع آب ایران با دستور کار رودخانه بشار ادامه دارد افزود: بازدید میدانی از بخش‌هایی از مسیر رودخانه بشار در یاسوج پایان هفته جاری با حضور تعدادی از نمایندگان کره جنوبی انجام می شود.
وی گفت:رودخانه بشار در کنار شهر یاسوج چشم انداز خوبی را برای رونق گردشگری این شهر توریستی فراهم کرده و در طول مسیر زمینه توسعه‌بخشی از طرح‌های کشاورزی، باغی و شیلاتی شهرستان‌های بویراحمد و دنا را فراهم کرده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ادامه داد:ساخت کارخانه شن و ماسه در سه دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری به سیمای رودخانه بشار در حوالی شهر یاسوج وارد کرده است. این رودخانه به طول 60 کیلومتر یکی از رودخانه‌های پرآب و زیبای زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود
ارسال نظرات