آماده شدن 150 پایگاه برای مراسم معنوی اعتکاف دراستان

150 پایگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای مراسم معنونی اعتکاف در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۱۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست با اصحاب رسانه اعتکاف را فرصتی برای خود سازی دانست و گفت: امسال 150 پایگاه در استان برای اجرای مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده که نسبت به پارسال 40 پایگاه افزایش دارد.
حجت الاسلام برازش افزود: سال گذشته 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف در سراسر استان حضور داشتند که امسال با افزایش پایگاه ها پیش بینی می شود این تعداد به 14 هزار معتکف برسد.
وی به برنامه های مهم در اعتکاف اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ مهدویت، ایجاد محافل انس یا قرآن،مراسم رحلت حضرت زینب (س)، جشن ولادت حضرت علی (ع)، استقرار روحانی و سخنران از مهمترین برنامه هایی است که ایام اعتکاف در مساجد استان اجرا می شود.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته از کسب رتبه نخست استان در زمینه سامانه سجام خبر داد و افزود: در این سامانه مبلغان دینی نام نویسی شدند که کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از بقیه استان های کشور پیشی گرفته و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام برازش همچنین از کسب رتبه دوم استان در بخش نام نویسی سامانه طوبی خبر داد و گفت: این سامانه نیز برای نام نویسی و ساماندهی هیئت های مذهبی و مداحان است که در این زمینه نیز استان رتبه دوم کشور رو کسب کرد.
وی راه اندازی دبیرستان های صدرا در استان را در ترویج علوم دینی موثر دانست و افزود: دو دبیرستان صدرا در استان وجود داشت که با پیگیری های صورت گرفته سومین مدرسه سال گذشته در شهرستان بهمئی راه اندازی شد و در سال جاری راه اندازی سه دبیرستان دیگر در استان نیز در دستور کار قرار دارد.
برازش با بیان اینکه ظرفیت قرآنی استان نیازمند حضور خیرین قرآنی در این زمینه است گفت: سال گذشته با برگزاری نخستین همایش خیرین قرآنی فرصت خوبی برای آشنایی و مشارکت خیرین در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در استان فراهم شد که 10 هزار جلد قرآن کریم در این زمینه به زودی وارد استان می شود.
وی هم چنین به اعتبارات قرآنی استان اشاره کرد و افزود : 100 درصد اعتبارات قرآنی کشوری جذب شده و تا کنون70 درصد از اعتبارات استانی در این زمینه جذب شده است .
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی به اعتبارات استانی عمرانی و فرهنگی این اداره اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی در سال گذشته از محل منابع استانی 10 میلیارد ریال بوده که تا کنون 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اختصاص یافته و 100 درصد اعتبارات فرهنگی که 7 میلیارد ریال بوده اختصاص داده شده است.
حجت الاسلام برازش پیشرفت کاری دارالقرآن یاسوج را 80 درصد عنوان کرد و افزود: این طرح پس از سالها تعطیلی در سال گذشته شروع به کار کرده و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال تا پایان امسال به اتمام میرسد.
وی ساخت و تکمیل 100 مسجد در استان با حمایت خیرین مسجد ساز و شناسنامه دارد کردن مساجد استان را از دیگر برنامه های کاری این اداره برای امسال و سال آینده عنوان کرد.
ارسال نظرات