مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:

لزوم برگزاری برنامه های هفته کار و کارگر بهتر و پربار تر از سال های گذشته

ضروری است برنامه های هفته کاروکارگر بهتر و پربار تر از سال های گذشته برگزار شود و جایگاه واقعی و ارزشمند کار و تولید به خوبی تبیین و به معنای واقعی از این قشر زحمت کش تکریم به عمل آید.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۴۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر گفت: با اشاره به نامگذاری اول مِی هر سال مصادف با 11 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کاروکارگر، به توضیح فلسفه نام گذاری این روز به عنوان روز جهانی کاروکارگر و اتفاقات روز اول مِه سال 1886 در شیکاگو پرداخت.

محمدرضا یوسفی در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید با اشاره به دیدگاه اسلام و نگاه ائمه به کاروکارگر تصریح کرد: از نظر ائمه اطهار (ع) کار و کوشش کارگر مانند جهاد در راه خداست.

وی با بیان اینکه کارگر به عنوان نیروی مولد، نیروی با ارزشی برای کشور و عرصه تولید می باشد اظهار کرد: کارگران در دوران 8 سال جنگ تحمیلی با حضور در جبهه ها به و ظایف خود عمل کردند و بعد از جنگ تحمیلی نیز در دوران سازندگی کشور حضور و نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کردند.

یوسفی ادامه داد: کارگران در دوران تحریم ها نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردن و تحریم ها این قشر زحمت کش جامعه را از اهدافشان دور نکرد باعث دلسردی آنها نشد که این گونه بود که کارگرها هیچ وقت در هیچ دورانی سنگرهای خود را ترک نکردند.

وی با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران جنبه حمایتی داشته و در راستای حفظ وصیانت از نیروی ارزشمند کار تدوین گردید که این نشان از ارزش کارگر برای انقلاب و جمهوری اسلامی دارد.

یوسفی با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری، عنوان کرد: امروز نگاه ما به کارگر به عنوان سرمایه های ارزشمند این کشور می باشد و تمام تلاش خود را برای حمایت از کارگران و تولید کنندگان برای تحقق این امر به کار خواهیم برد.

وی تصریح کرد: ضروری است برنامه های هفته کاروکارگر بهتر و پربار تر از سال های گذشته برگزار شود و جایگاه واقعی و ارزشمند کار وتولید به خوبی تبیین و به معنای واقعی از این قشر زحمت کش تکریم به عمل آید و برای رسیدن به این منظور از تمامی تشکل های کارگری و کارفرمایی و همه نهادهای تاثیر گذار دعوت به همکاری نموده و استفاده از تمام ظرفیت های دستگاهها و تعامل و همکاری با آنها را خواستار شد.

ارسال نظرات